راهکاری مناسب برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته گفت: استفاده بهینه از انرژی‌های پاک، راهکاری مناسب برای کاهش آلایندهای زیست محیطی است.

به گزارش ایمنا به نقل از دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته،، حسین محبی در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: کشور ایران دارای منابع غنی انرژی‌های پاک است؛ اما به دلیل وجود ذخایر نفت و گاز، استفاده از انرژی‌های پاک از اهمیت کمتری برخوردار بوده است. همواره استفاده بیش از حد از منابع نفتی و گازی آلودگی‌های زیست محیطی را به همراه داشته است، حتی در سایر کشورهای دنیا هم این چالش همواره وجود دارد.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، استفاده بهینه از انرژی‌های پاک را راهکاری مناسب برای مقابله با چالش آلودگی سوخت‌های فسیلی برشمرد و خاطر نشان کرد: دستاوردهای حاصل از مقالات ارائه‌شده توسط محققین و اندیشمندان در این کنفرانس‌ها می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

در ادامه این مراسم، دکتر امین باقی زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی، برگزاری کنفرانس سالانه انرژی پاک را در راستای توسعه استان و کشور در زمینه بهره‌گیری از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، حائز اهمیت دانست.

امیر بابک انصاری، دبیر اجرایی کنفرانس نیز با اشاره به تاریخچه برگزاری کنفرانس سالانه انرژی پاک گفت: این کنفرانس پس از اخذ مجوز وزارت علوم، از سال ۱۳۸۹ به طور متناوب برگزار می‌شود و دبیرخانه دائمی آن در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان مستقر است. امسال هفتمین دوره کنفرانس مذکور، به دلیل محدویت‌های کرونایی در روزهای سوم و چهارم آذرماه به صورت تلفیقی برگزار می‌گردد.

دبیر اجرایی کنفرانس ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری کنفرانس اعلام کرد: تعداد ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال گردید و بعد از انجام فرایند داوری، از سوی کمیته علمی کنفرانس، تعداد ۳۴ مقاله به صورت شفاهی و ۱۸ مقاله به صورت پوستر مورد پذیرش قرار گرفت که در قالب ۵ بخش، طی روزهای برگزاری همایش به صورت تلفیقی، ارائه می‌شود.

هفتمین همایش سالانه انرژی پاک با حضور جمعی از اندیشمندان و مسئولین استانی حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر به میزبانی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان طی روزهای سوم و چهارم آذرماه به صورت تلفیقی (حضوری و مجازی) برگزار شد.

کد خبر 538012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.