انفجار ناشی از نشت گاز؛ پر تکرارترین حادثه فصل سرد سال

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: انفجار ناشی از نشت گاز و تعمیرات غیر اصولی پرتکرارین حادثه در فصل سرد سال گذشته بود.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس تجربیات سال‌های گذشته و به منظور پیشگیری از بروز حادثه در فصل سرد سال، اجرای طرح‌های آموزش شهروندی با توزیع بروشور و پوستر در فضای مجازی و سطح شهر انجام شد.

وی در خصوص نکاتی که شهروندان باید رعایت کنند، توضیح داد: در فصل سرما شهروندان باید سیستم گرمایشی خود را از طریق افراد متخصص و دارای مجوز به صورت ادواری سرویس‌دهی کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: بررسی و باز کردن مسیر لوله دودکش که در ایام تابستان مسدود شده و اطمینان از بسته بودن شیر گاز هنگام ترک منزل از دیگر مواردی است که شهروندان باید مورد توجه قرار دهند.

قنبری با اشاره به برخی از نکات ایمنی در نصب وسایل گرمایشی تاکید کرد: طول دودکش باید بین یک متر تا یک متر و ۲۰ سانتی متر باشد، حداقل فاصله پرده منزل با لوله دودکش بخاری باید ۵۰ سانتیمتر و حداکثر طول شیلنگ بخاری یک و نیم متر و سوپاپ‌دار باشد، رعایت این موارد برای جلوگیری از ایجاد هرگونه حادثه ضروری است.

وی تصریح کرد: بیشترین نوع حوادث در سال گذشته انفجار گاز ناشی از نشت گاز و سهل‌انگاری در سیستم لوله‌کشی و تهویه آشپزخانه‌ها بوده است لذا خواهشمندم تغییراتی که شهروندان در سیستم لوله‌کشی گاز خود ایجاد می‌کنند، توسط افراد متخصص انجام و ایمن سازی شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اضافه کرد: شعار سازمان آتش‌نشانی، «شهر ایمن، زندگی آرام در سایه مشارکت شهروندی» است بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود اگر بروشور و پوستر آموزشی مشاهده می‌کنند برای ترویج و پخش آن همکاری کنند.

کد خبر 538001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.