۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
ریزش سنگین بازار رمز ارزها

در صورتی که نشانه‌های بازگشت روئیت شود می‌توان احتمال شروع موج ۵ بیت کوین را داد در حال حاضر نشانه‌ای از روند صعودی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ جمعه پنجم آذرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال:

·:BTCرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینبیت‌کوین ۵۵ هزار و ۱۳۰ دلار

·:ETHرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویناتریوم چهار هزار و ۸۷ دلار

· BNBرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینبایننس‌کوین ۵۸۰ دلار و ۲۷ سنت

· ADAرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینکاردانو یک دلار و ۵۴ سنت

· DOGEرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویندوج‌کوین ۱۹ سنت

· XRPرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینریپل ۹۴ سنت

· DOTرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینپولکادات ۳۵ دلار و ۳۰ سنت

· SOLرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینسولنا ۱۹۰ دلار و ۹۲ سنت

· SHIBرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینشیبا اینو ۰.۰۰۰۰۳۸ دلار

· Avalancheریزش سنگین بازار رمز ارزها: اوالانچ ۱۰۷ دلار و ۴۴ سنت

مواردی مانند: تتر (Tether)رشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوین، یو اس دی کوین(Usd coin)رشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینو بایننس یواس‌دی (Binance usd)رشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویناستیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

روند ۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار، در تصویر زیر قابل مشاهده است‌:

ریزش سنگین بازار رمز ارزها

تحلیل تکنیکال بیت کوین

ریزش سنگین بازار رمز ارزها

تحلیل مطابق پیش بینی عمل کرد در صورتی که نشانه‌های بازگشت روئیت شود می‌توان احتمال شروع موج ۵ بیت کوین را داد در حال حاضر نشانه‌ای از روند صعودی نیست و از معامله گران خواسته می‌شود صبور باشند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست، صلب مسئولیت)

اخبار مهم

مایک نووگراتز می‌گوید جروم پاول ممکن است سرعت صنعت رمزارز را کم کند

مایک نووگراتز (Mike Novogratz) از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، برای انتخاب جروم پاول به عنوان ریاست فدرال رزرو برای دوره دوم راضی نیست. و او نه به عنوان یک بیت کوینر بلکه به عنوان یک سرمایه گذار کلی صحبت می‌کند: او معتقد است پاول می‌تواند برای رشد بازارها مضر باشد. در مصاحبه‌ای با CNBC این هفته، نووگراتز اشاره کرد که از دیدگاه او، جروم پاول در درک واقعیت سیاسی و اقتصادی ایالات متحده شکست خورده است و بازارها نیز دیدگاه مشابهی دارند و نسبت به دوران تصدی او بدبین هستند.

مراقب جروم پاول باشید

مایک نووگراتز در مورد بازار ارزهای دیجیتال گفت که “مردم پس از انتصاب جروم پاول، به ویژه پس از تغییرات در “اقتصاد کلان”، نسبت به کریپتو بسیار نزولی هستند. “می‌دانید که تورم در ایالات متحده به شکل بسیار بدی ظاهر می‌شود، بنابراین، می‌توانیم ببینیم که فدرال رزرو قرار است کمی سریع‌تر اقدام کند… این باعث کاهش سرعت تمام دارایی‌ها می‌شود. این امر باعث کاهش سرعت نزدیک می‌شود. اگر بخواهیم افزایش نرخ بهره را خیلی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کردیم شروع کنیم، سرعت کریپتو را کاهش می‌دهد.”

ایالات متحده بالاترین تورم خود را در ۳۰ سال اخیر تجربه می‌کند. با ۶.۲ درصد به طور سالانه، عواقب آن در حال حاضر در بقیه نقاط جهان موج می‌زند، به طوری که ۳۹ اقتصاد از ۴۶ اقتصاد بزرگ جهان تورم سالانه بالاتری را نشان می‌دهند.

مایک نووگراتز استدلال می‌کند که اکنون که پاول به یک مأموریت جدید اعتماد دارد، می‌تواند با سیاست‌های خود تهاجمی‌تر عمل کند، بدون اینکه نیازی به اندازه‌گیری اقدامات خود داشته باشد تا شغل خود را در معرض خطر قرار ندهد. و به نظر می‌رسد تفکر جروم پاول تا کنون به نفع یک سیاست پولی انبساطی است.

مایک نووگراتز همچنان بر صنعت ارزهای دیجیتال متمرکز است

با این حال، مایک نووگراتز عاشق ارزهای دیجیتال است و قصد ندارد این کار را متوقف کند. به عنوان مدیرعامل Galaxy Digital، او باید به طور مداوم روندها و انتظارات بازار را مطالعه کند. او اطمینان می‌دهد که آینده‌ی دور برای ارزهای دیجیتال پس از فراز و نشیب‌های کوتاه مدت امیدوارکننده به نظر می‌رسد.اکوسیستم کریپتو در حال رشد است و سرمایه‌گذاران نهادی بیشتری وارد بازی می‌شوند و باعث رشد صنعت می‌شوند.

“تعداد نهادهایی که گلکسی پیشبینی می‌کند در حال حرکت به این فضا هستند، خیره کننده است. من با یکی از بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستقل در جهان امروز صحبت می‌کردم، و آنها تصمیم گرفتند شروع به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کنند. من همین گفتگوها را با صندوق‌های بازنشستگی بزرگ در ایالات متحده داشته ام.”نووگراتز همیشه استدلال می‌کرد – به‌ویژه در سال‌های ۲۰۱۷(۱۳۹۶) و ۲۰۱۸(۱۳۹۷)، سرمایه‌گذاران نهادی نقش مهمی در رشد صنعت ارزهای دیجیتال خواهند داشت و بیت‌کوین می‌تواند به زودی به ۱۰۰ هزار دلار برسد.

ماه گذشته، Novogratz هشدار داد که ممکن است پایان حرکت NFT نزدیک شود و به سرمایه گذاران توصیه کرد که سیو سود کنند و روی بیت کوین یا اتریوم سرمایه گذاری کنند.همانطور که کریپتو پوتیتو در ۸ اکتبر (۱۶ مهر) گزارش داد، نووگراتز توضیح داد که بسیاری از NFT ها با مبالغ هنگفتی معامله می‌شوند، عمدتاً به دلیل احساساتی بودن افراد درگیر و انتظارات – نه به دلیل اصول بنیادی مناسب: “این به هیچ وجه و شکلی عادی نیست… به نظر من زمان بسیار خوبی است تا حداقل مقداری سود به دست بیاورم و آن را دوباره به بیت کوین یا اتریوم یا توکن دیگری برگردانم.”

بحران قدرت استخراج بیت کوین: قزاقستان به دنبال راه حل هسته‌ای

مهاجرت ماینرهای بیت کوین از چین به قزاقستان به بحران انرژی کمک کرده است که رئیس جمهور این کشور آسیای مرکزی برای حل آن، انرژی هسته‌ای را پیشنهاد کرده است.

وزارت انرژی قزاقستان افزایش ۸ درصدی مصرف برق خانگی در طول سال ۲۰۲۱(۱۴۰۰) را به استخراج کنندگان بیت کوین نسبت داده است. طبق داده‌های فایننشال تایمز، این کشور حداقل ۸۷ هزار و ۸۴۹ دستگاه ماینینگ بیت کوین را از شرکت‌های چینی در سال جاری پس از سرکوب استخراج کریپتو از سوی چین دریافت کرده است. به گفته شرکت بهره برداری شبکه برق قزاقستان، افزایش قابل توجه تقاضا منجر به کسری در تأمین برق داخلی شده و به خدمات غیرقابل اعتماد برق کمک کرده است. پرزیدنت توکایف (Tokayev) در نشست ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) به بانکداران گفت که فکر می‌کند ساخت یک نیروگاه هسته‌ای به کاهش استرس بر زیرساخت‌های الکتریکی کشورش کمک می‌کند:

با نگاهی به آینده، ما باید تصمیمی در مورد ساخت نیروگاه هسته‌ای بگیریم.

در حالی که توکایف این پیشنهاد را به استفاده از انرژی استخراج بیت کوین مرتبط نکرد، عدم حفظ ماینرها در کشور می‌تواند درآمد مالیاتی تخمینی ۱.۵۸ میلیارد دلاری را که این ماینرها نمایندگی می‌کنند را به خطر بیندازد. همچنین کمبود برق بازار استخراج بیت کوین، Xive را مجبور به ترک قزاقستان کرده است.

قزاقستان اکنون میزبان ۵۰ شرکت استخراج رمزارزی ثبت شده و تعداد نامعلومی از شرکت‌های ثبت نشده است. تصمیم برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید در کشوری که از پیامدهای شدید هسته‌ای ناشی از آزمایش تسلیحات در دوران اشغال شوروی متحمل شد، یک تصمیم جدی است. آخرین نیروگاه هسته‌ای قزاقستان در سال ۱۹۹۹(۱۳۷۸) بسته شد. در حال حاضر حدود ۸۸ درصد از برق قزاقستان از نیروگاه‌های سوخت فسیلی تأمین می‌شود.

پلتفرم سلسیوس سری سرمایه گذاری را به ۷۵۰ میلیون دلار افزایش می‌دهد

پلتفرم وام‌دهنده کریپتو، Celsius Network، سری B سرمایه گذاری به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار را از اکتبر (مهر) به ۷۵۰ میلیون دلار افزایش داده است، زیرا اشتراک ها افزایش یافتند.

ارزش این شرکت پس از افزایش سرمایه اکنون به ۳.۵ میلیارد دلار رسیده است و الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، مدیر عامل شرکت به کوین تلگراف گفت که انتظار دارد این رقم در سال آینده “دو یا سه برابر” شود که ارزش آن بین ۷ تا ۱۰.۵ میلیارد دلار خواهد بود.

این شرکت قبلاً سری را در ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) در بحبوحه یک دوره نظارت شدید که بر روی شرکت‌های وام‌دهنده کریپتو از سوی تنظیم‌کننده‌های محلی انجام شده بود، بسته بود.

سلسیوس در اطلاعیه‌ای که در ۲۵ نوامبر (۴ آذر) با کوین‌تلگراف به اشتراک گذاشته شد، اشاره کرد که سرمایه‌های جدید به سمت گسترش به بازارهای جدید و عرضه‌های محصولات، همراه با ایجاد تأمین مالی متمرکز (CeFi) به پروژه اتصال تأمین مالی غیرمتمرکز (DeFi) «CelsiusX» اختصاص خواهد یافت. سلسیوس همچنین بودجه‌ای را برای بهبود «استفاده از پلتفرم خود» و تعهد خود به استخراج پایدار بیت کوین (BTC) اختصاص خواهد داد.

ماشینسکی در مورد سری سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیون دلاری با کوین تلگراف گفت که این واقعیت که اشتراک بیش از حد این سری انجام شده است، “نشان دهنده بسیار خوبی” از قدرت برند سلسیوس است که به گفته او بر روی کاربر متمرکز است.

سلسیسوس در اوایل این هفته برنامه‌های خود را برای سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری دیگر برای گسترش عملیات استخراج بیت‌کوین خود در آمریکای شمالی ترسیم کرد و مجموع هزینه‌های خود در این بخش را به ۵۰۰ میلیون دلار رساند.

ماشینسکی برآورد صعودی خود از ارزش سلسیوس در سال ۲۰۲۲(۱۴۰۰) را به توانایی شرکت برای ارائه خدمات در هر بخش از ارزهای دیجیتال نسبت داد. در مورد سری سرمایه گذاری جمعی ۲۰ میلیون دلاری شرکت از آگوست ۲۰۲۰( مرداد ۱۳۹۹)، که در آن بیش از هزار سرمایه گذار از جامعه سلسیوس از شرکت حمایت کردند، سوال شد. ماشینسکی گفت که ارزش این شرکت در آن زمان حدود ۱۵۰ میلیون دلار بود و در حالی که سرمایه گذاران در حال حاضر قادر به فروش دارایی‌های خود نیستند، و برای آنها سرمایه گذاری خوبی بوده است.

نقشه بازار رمز ارزها

ریزش سنگین بازار رمز ارزها

کد خبر 537939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.