خرم آباد یکی از شهرهای فقیر در حوزه سرانه فضای سبز است

شهردار خرم آباد گفت: سرانه فضای سبزخرم‌آباد درحال حاضر ۱۴۷ هکتار است، در حالی که بر اساس ضوابط اداره راه و شهرسازی باید ۳۴۰ هکتار فضای سبز اجتماعی یعنی پارک‌های محله‌ای و منطقه‌ای در خرم‌آباد وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید فتوحی امروز در آئین افتتاح پارک‌های محله‌ای خرم آباد وبا بیان اینکه شهرخرم آباد یکی از شهرهای فقیر در حوزه سرانه فضای سبز است، اظهار کرد: در این راستا باید ۱۹۳ هکتار به فضای سبز خرم‌آباد اضافه شود.

وی افزود: اگر در سال ۱۸ هکتار فضای سبز به این شهر اضافه شود تنها نیم متر مربع به سرانه فضای سبز خرم‌آباد افزوده می‌شود، این در حالی است که ما به یک جهش در خصوص افزایش سرانه فضای سبز نیاز داریم.

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از وجود ۱۲ منطقه حاشیه نشین در خرم آباد خبر داد و گفت: شهرداری خرم‌آباد مانند شهرهای دیگر کشور، از محل کارخانجات و سایر پروژه‌های مهم، درآمدزایی ندارد، بنابراین باید با کمک گرفتن از بخش خصوصی، نسبت به رفع معضلات و مشکلات این شهر اقدام شود.

وی افزود: با بیان اینکه توزیع خدمات شهری در برخی مناطق خرم‌آباد بر اساس عدالت صورت نگرفته است تصریح کرد: برخی مناطق این شهر از لحاظ توزیع خدمات شهری، محروم هستند.

ویسکرمی با اشاره به وجود ۱۲ منطقه حاشیه نشین در خرم‌آباد که به یک دغدغه تبدیل شده یادآور شد: انتظار می‌رود شهردار و شورای اسلامی شهر، با توجه بیشتر به این مناطق، برای خدمت به اهالی آنها تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مردم خرم آباد نیز باید شعار (شهر ما خانه ما) را در اولویت خود قرار دهند و در حفاظت از تجهیزات و پارک‌های ایجاد شده توسط شهرداری کوتاهی نکنند.
گفتنی است پارک یاس، پارک‌های مدافعان سلامت و بوستان نسترن با ۱.۷ هکتار وسعت از جمله پارکهای محله‌ای خرم آباد هستند که با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در این شهر ایجاد شده‌اند.

کد خبر 537882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.