بدهی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری بندرعباس

شهردار بندرعباس گفت : تکریم ارباب رجوع و احترام به مردم از اولویت‌های شهرداری است و موظف هستیم کار مردم را در چارچوب قانون انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: نظم و انضباط، ساختار اداری و مالی هر مجموعه مهم‌ترین چیزی است که وقتی مدیری می‌آید باید رسیدگی کند و ما در این یک و نیم ماه که وارد شهرداری شده‌ایم از مناطق بازدید می‌کنیم و با دیدگاه‌ها آشنا می‌شویم.

وی افزود: شهرداری بندرعباس نیاز به استفاده از خرد جمعی و ظرفیت نخبگان دارد و امروز متأسفانه هم دانشگاهیان در شهرداری نقش ندارند و هم رسانه‌ها، متأسفانه از ظرفیت‌ها به درستی استفاده نشده است.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهم از آنجایی که هدفی جز خدمت کردن ندارم ما را کمک کنند، چرا که به جرأت می‌توانم بگویم رسانه‌ها بازوی راست بنده هستند و از آنها می‌خواهیم که ما را یاری کنند.

نوبانی تصریح کرد: عدالت محوری در بحث پرداخت‌های مربوط به رسانه‌ها یکی از اصولی است که رعایت خواهیم کرد و همچنین به عنوان شهردار وظیفه خود می‌دانم به رسانه‌های شهر که در حال خدمت به شهر بندرعباس هستند کمک کنم.

وی ادامه داد: تمام عزیزان رسانه نور چشم من هستند و بنده تیم خاصی ندارم و دید من این نیست که رسانه‌ها را با خط کشی به خوب و بد تقسیم کنم.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع و احترام به مردم از دیگر اولویت‌های شهرداری است و موظفیم به نحو احسن کار مردم را در چارچوب قانون انجام دهیم.

نوبانی تصریح کرد: بحث معیشت پرسنل نیز بسیار حائز اهمیت است که تلاش می‌کنیم حقوق‌ها را به روز کنیم و برای نیروهای مازاد نیز در حال تدبیر هستیم تا همه را فعال کنیم.

وی ادامه داد: بحث شفاف سازی و فعال سازی هم از دیگر برنامه‌های شهرداری است که در همان هفته اول سامانه ستاد را راه اندازی کردیم و اطلاعات تمام پیمانکاران را در آن ثبت کردیم.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: تمام تلاشمان را برای احداث و اتمام پروژه‌های نیمه تمام گذاشته‌ایم و خود را برای ایام عید آماده می‌کنیم، اما مشکلی که وجود دارد بحث نقدینگی است و بالغ بر ۱۴۰۰ تا ۱,۵۰۰ میلیارد تومان شهرداری بندرعباس بدهکاری دارد که با قدرت ورود کردیم و سعی می‌کنیم مشکلات را مرتفع کنیم.

وی افزود: از ۳ شرکت بزرگ کشوری در حوزه فضای سبز دعوت کرده‌ایم که به بندرعباس بیایند و طرح جامع فضای سبز بندرعباس را تدوین کنیم.

نوبانی خاطرنشان کرد: راه برون رفت از مشکلات مالی، فعال کردن کدهای درآمدی است؛ شهرداری می‌تواند واقعاً درآمدزا باشد و من حاضرم کلیه کدهای درآمدی را به رسانه‌ها توضیح دهیم و رسانه‌ها هم به ما طرح بدهند.

وی تاکید کرد: ما امروز راه برون رفت از مشکلات مالی را جذب سرمایه گذار می‌دانیم و فراخوان سرمایه گذاران را نیز برای این امر آماده کرده‌ایم و پکیج‌هایی نیز مهیا شده است.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: لازم است با تأمین امنیت سرمایه گذاری از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و استاندار هرمزگان نیز قول مساعد داده است که کنارمان باشد.

نوبانی گفت: امروز همه کارها را در حوزه‌های مختلف از شهرداری طلب می‌کنند در حالی که در هر حوزه‌ای متولی وجود دارد و ما در همه برنامه‌ها مشارکت داریم اما مردم احساس می‌کنند ما هیچ کاری نمی‌کنیم لازم است در این حوزه هم اطلاع رسانی‌های صحیح انجام شود.

وی افزود: برای بافت فرسوده با کمیسیون عمران مجلس صحبت کردیم و در یک ماه اخیر سند محله آیت الله غفاری هم صادر شد و در تلاش هستیم بحث احیای بافت فرسوده را با راهکار خوبی اجرا کنیم.

کد خبر 537859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.