گفت‌وگو با مردم به گفتمان شهری اصفهان تبدیل می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشارکت مردم در سیاست‌گذاری‌ها با ابتکار مدیریت شهری جدید از یک رویداد به سازوکار مداوم و مستمر یعنی باشگاه شهراندیشان تبدیل خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد صبح امروز (پنج‌شنبه) در پنل تخصصی بررسی برنامه جامع شهر اصفهان در رویداد "شهر برنامه" بیشتر بودن تلاش‌های فردی از تلاش‌های جمعی و رعایت نشدن سلسله مراتب دانش و تجربه را از آسیب‌های نظام فرهنگی ایران دانست و اظهار کرد: مشارکت مردم در تدوین برنامه جامع شهر اصفهان نوید این موضوع را می‌دهد که گفت‌وگوها میان مردم و مدیریت شهری مبتنی بر سیاست‌های جدید تبدیل به گفتمان شود.

وی افزود: مشارکت مردم در سیاست‌گذاری‌ها با ابتکار مدیریت شهری جدید از یک رویداد به سازوکار مداوم و مستمر یعنی باشگاه شهراندیشان تبدیل خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مشارکت مردم در باشگاه شهراندیشان مقطعی نیست و نخبگانی که صاحب‌نظر هستند در هر تصمیم شورا به عنوان عقل منفصل قلمداد می‌شوند بنابراین این نهادسازی مبارک را در شهر دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های شورای ششم را در مرکز پژوهش‌ها دنبال می‌کنیم، ادامه داد: طرح‌های جامع قبل باید مرور شود زیرا در زمان خود با حساسیت و دلسوزی نوشته شده اما ممکن است خطاهایی داشته باشد بدین سبب ورق زدن تاریخ، خود به تنهایی وجهه یادگیری دارد.

نباتی‌نژاد تاکید کرد: مطالعات تحقق‌پذیری در کشور درباره هیچ‌کدام یک از اسناد وجود ندارد؛ به‌طور مثال در برنامه‌ای که در سال ۶۷ تدوین شده بود، افقی برای جمعیت و اقتصاد مشخص شده که باید تحقق‌پذیری آن سال به سال انجام می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه نگران گسست‌ها هستیم، اضافه کرد: همه ما دغدغه شهر و سرزمین خود را داریم اما گاهی اعتقادی به گفت‌وگو نداریم و با مختصات فکری خود به موضوعات نگاه می‌کنیم لذا گسست‌های نسلی، قومی و قشری در جامعه پدید می‌آید.

نباتی‌نژاد با انتقاد از رسانه‌هایی که گسست‌ها را توسعه می‌دهند، گفت: این رسانه‌ها بودجه خود را از مردم می‌گیرند پس چرا باید براساس منافع لحظه‌ای با تقطیع عبارات فرهیختگان جامعه، خاموش کردن تریبون‌ها و روی زمین گذاشتن قلم‌ها در زمانی که نیاز است، این گسست را تشدید کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: رسانه‌ها باید در مسئولیتی که دارند امانتدار باشند و پیام فرستنده را به‌طور کامل به شنونده و مخاطبان خود منتقل کنند.

کد خبر 537827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.