انعقاد تفاهم‌نامه اولیه همکاری میان «شینینگ» و «کاشان»

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان از انعقاد تفاهم‌نامه اولیه همکاری میان شهر شینینگ استان چینگ‌های جمهوری خلق چین و شهر کاشان جمهوری اسلامی ایران با نظارت و بر اساس فرآیند تعریف شده وزارت امور خارجه کشورمان خبر داد.

محمدعلی فرجی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این دو شهر بر اساس اصول بیانیه مشترک برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی ایران، با هدف ارتقای درک متقابل و دوستی میان مردمان چین و ایران و تحکیم و توسعه همکاری‌های دوستانه بین دو شهر از طریق رایزنی‌های دوستانه به تفاهم در زمینه ایجاد رابطه خواهرخواندگی دست یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دو طرف توافق کردند که بر اساس برابری و منفعت متقابل، برای ارتقای ارتباطات دوستانه مردمی و تعامل اقتصادی و تجاری بین دو شهر تلاش صرف کرده و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، گردشگری، اقتصاد، تجارت، علم و فناوری، توسعه و عمران شهری، کشاورزی، فرهنگ، ورزش، بهداشت، آموزش و… را از جمله زمینه‌هایی برشمرد که دو طرف بر لزوم انجام مبادلات و همکاری‌های فعال در این حوزه‌ها تأکید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه دو طرف توافق کردند که در اسرع وقت تلاش مشترکی را برای امضای توافقنامه رسمی در مورد ایجاد رابطه خواهر خواندگی انجام دهند.

کد خبر 537816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.