توصیه‌های پلیس فتا درباره حراج جمعه سیاه

پلیس فتا ناجا به‌ منظور پیشگیری از بروز مشکلات به خاطر کلاهبرداری‌های صورت گرفته در خریدهای آنلاین حراج‌ جمعه سیاه توصیه‌های برای مردم ارائه کرده است.

‌به گزارش ایمنا، چند سالی است که به تقلید از فروشگاه‌های غربی شاهد تبلیغات بلک فرایدی (Black Friday) یا حراج جمعه سیاه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستیم که در آخرین جمعه ماه نوامبر برابر با پنجم آذرماه امسال برگزار می‌شود. هر ساله نیز بعد از برگزاری جمعه سیاه شاهد شکایت قابل‌توجهی از مردم به خاطر کلاهبرداری‌های صورت گرفته در خریدهای آنلاین هستیم.

در همین راستا پلیس فتا جمهوری اسلامی ایران به منظور پیشگیری از بروز مشکلات به خاطر کلاهبرداری‌های صورت گرفته در خریدهای آنلاین حراج جمعه سیاه توصیه‌های برای مردم ارائه کرده است.

پلیس فتا توصیه می‌کند مردم در هنگام خرید اینترنتی و شرکت در این‌گونه حراج‌های اینترنتی به نکات زیر توجه کنند:

در حراج جمعه سیاه از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت مستقیم خرید نکنید، چراکه تضمینی برای ارائه کالا با همان اصالت و کیفیت معرفی‌شده وجود ندارد.

از سایت‌های خوش‌نام و معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند برای خریدهای اینترنتی خود استفاده کنید.

قبل از خرید کالا قیمت واقعی آن را بررسی کنید چراکه قیمت برخی کالاهای حراج شده از قیمت واقعی آن در بازار بالاتر است، برای مثال در حراج آنلاین جمعه سیاه کالا تخفیف ۵۰ درصدی خورده اما شاید ۱۰ درصد گران‌تر از قیمت بازار باشد.

منبع: ایکنا

کد خبر 537815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.