اصفهان می‌تواند الگوی گردشگری سالمند باشد

نماینده صندوق ملل متحد در ایران گفت: اصفهان در موضوع گردشگری سالمند به عنوان یک شهر گردشگرپذیر می‌تواند الگوی سایر شهرهای ایران و منطقه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساتیا دورایسومی امروز _پنجشنبه چهارم آذرماه_ در دیدار با شهردار اصفهان با بیان اینکه به خاطر کارهایی که در راستای شهر دوستدار سالمند در اصفهان انجام شده است، تحت تأثیر قرار گرفتم، اظهار کرد: اینکه پشت این ایده‌ها، فکر وجود دارد نشان دهنده جدیت در کار است.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که جمعیت ایران رو به پیری می‌رود و تا سال ۲۰۵۰ حدود ۳۰ درصد از جمعیت این کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، اما سالمندان باری روی دوش جامعه نیستند و به عنوان بازیگران فعال می‌توان از آن‌ها در سطح کشور استفاده کرد.

نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در ایران با بیان اینکه در کشور ایران امید به زندگی از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساختی، خدماتی و بهداشتی می‌تواند ارتقا یابد، تصریح کرد: ابتکار اصفهان برای تمرکز بر نقاط قوت خود در این زمینه به خصوص در حوزه گردشگری سالمند قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: اصفهان در موضوع گردشگری سالمند به عنوان یک شهر گردشگرپذیر می‌تواند الگوی سایر شهرهای ایران و منطقه شود.

دورایسومی با بیان اینکه در صندوق جمعیت سازمان ملل متحد آمادگی داریم همه توان و امکانات خود را در اختیار اصفهان بگذاریم تا رؤیای شهر دوستدار سالمند در این شهر محقق شود، تاکید کرد: تکریم سالمندان بسیار مهم و کلیدی است و این موضوع به فرهنگ ما باز می‌گردد چراکه جامعه در قبال توجه به سالمندان مسئولیت دارد.

کد خبر 537790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.