اصفهان، الگوی احترام به سالمند می‌شود/ مناسب سازی محلات برای سالمندان

شهردار اصفهان گفت: مسئله سالمندان برای ما به اندازه‌ای مهم است که تمایل داریم اصفهان شهر الگوی احترام به سالمند شناخته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده امروز _پنجشنبه چهارم آذرماه_ در جلسه‌ای با حضور نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برای پیوستن اصفهان به شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند اظهار کرد: سالمند در فرهنگ ما ریشه عمیق دارد و مردم ایران برای سالمندان احترام زیادی قائل‌اند.

وی ادامه داد: بزرگترین حامی سالمندان از نظر عاطفی و اجتماعی خانواده است و هر زمان نهاد خانواده ضعیف شود، موقعیت سالمند نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نگاه به آینده تکریم سالمند مساوی با تبلیغ ازدواج و فرزندآوری است، افزود: مسئله سالمندان برای ما به اندازه‌ای مهم است که تمایل داریم اصفهان شهر الگوی احترام به سالمند شناخته شود.

وی با بیان اینکه در محلات شهر اصفهان پارک‌هایی وجود دارد که پاتوق روزانه سالمندان است، گفت: کنار پارک‌های عمومی پارک‌های ویژه سالمندان همچون باغ تجربه در شهر اصفهان در اختیار سالمندان است تا برای این قشر برنامه ریزی کند.

قاسم زاده با بیان اینکه تمرکز ما در این دوره مدیریت شهری بر محله محوری است و در این راستا با نگاه مبتنی بر توسعه پایدار سطح زندگی در محلات را ارتقا می‌دهیم، خاطرنشان کرد: چون مقیاس محلات کوچک است، نوع نگاه همه جانبه خواهد بود؛ در این راستا مناسب‌سازی محلات برای سالمندان در دستور کار است و در یک دوره چهار ساله همه محلات شهر اصفهان در معرض بازآفرینی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: شهرداری بتواند در این فرآیند تجارب خود را به اشتراک گذاشته و اگر تجربه‌ای در توسعه پایدار از سوی صندوق ملل متحد برای ما وجود دارد، تمایل هستیم از آن بهره ببریم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه در محلات با مشارکت مردم محقق خواهد شد، گفت: بخشی از شبکه اجتماعی که از سوی شهرداری در محلات شکل گرفته است می‌تواند به سالمندان هم اختصاص یابد و از تجربه آنها برای توسعه محلات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اگر این نوع نگاه ملی و منطقه‌ای تلقی شود، سرعت کار افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: خوشحال می‌شوم در سفر بعدی هیئت صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، از محلات شهر اصفهان هم بازدید کنیم و از حمایت‌های همه جانبه این صندوق برخوردار باشیم.

قاسم زاده تاکید کرد: در شهرداری اصفهان دیپلماسی عمومی جدی گرفته می‌شود و سعی داریم از این فرصت برای ارتباط بین انجمن‌های مردم نهاد برای گسترش و تسهیل روابط استفاده کنیم.

کد خبر 537787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.