سازمان همکاری اسلامی ظرفیت‌ عظیمی برای تحقق وحدت اسلامی دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی در خصوص آخرین وضعیت همکاری جمهوری اسلامی ایران و سازمان همکاری اسلامی، گفت: سازمان همکاری اسلامی از ظرفیت‌های عظیمی برای تحقق وحدت امت اسلامی و اصول و ارزش‌های ناب و متعالی اسلام برخوردار است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده اظهار کرد: امیدواریم در دوره دبیرکل جدید شاهد افزایش قابل توجه این تلاش‌ها و ثمر دهی محسوس آن در تأمین منافع مشترک امت اسلامی و دولت‌های عضو سازمان در عرصه تعاملات بین‌المللی باشیم.

وی افزود: کشورمان شروع به کار دبیرکل جدید این سازمان «حسین ابراهیم طه» را تبریک می‌گوید و برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای برای رئیس جمهوری و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، برای تقویت همکاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده است.

خطیب زاده ادامه داد: ما ضمن تقدیر از کوشش‌های احمد بن‌العثیمین دبیرکل پیشین این سازمان برای ارتقا و تحکیم اتحاد و همبستگی دولت‌های عضو، آمادگی کامل داریم در دوره دبیرکل جدید بر اساس اصل تضمین ایجاد فرصت‌های برابر برای فعالیت و مشارکت کامل و آزاد همه اعضا در چارچوب منشور سازمان با دبیرکل این سازمان، همکاری نزدیک و برادرانه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان همکاری اسلامی از ظرفیت‌های عظیمی برای تحقق وحدت امت اسلامی و اصول و ارزش‌های ناب و متعالی اسلام برخوردار است، امیدواریم در دوره دبیرکل جدید شاهد افزایش قابل توجه این تلاش‌ها و ثمر دهی محسوس آن در تأمین منافع مشترک امت اسلامی و دولت‌های عضو سازمان در عرصه تعاملات بین‌المللی باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در موضوع فلسطین و مقابله با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در مصادره اموال و دارایی‌های فلسطینیان لازم است از ظرفیت‌های این سازمان به منظور مقابله با جریان نامبارک موسوم به «عادی سازی» و به محاق بردن رژیم صهیونیستی از طریق تحکیم هر چه بیشتر اتحاد و وفاق میان دولت‌های عضو سازمان علیه این رژیم اقدام شود.

کد خبر 537742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.