نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان

دو کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امروز پرسپولیس و نفت آبادان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرخ‌پوشان پایتخت که پس از مدت‌ها امروز در مقابل دیدگان هواداران خود در استادیوم آزادی میزبان صنعت نفت علیرضا منصوریان بود که با یک گل میهمان خود را شکست داد. قضاوت این مسابقه را علی‌اصغر مؤمنی بر عهده داشت که در دو صحنه تصمیمات سختی گرفت که به مذاق تماشاگران پرسپولیسی خوش نیامد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

سرنگون شدن ترابی

دقیقه ۲۹ مهدی ترابی درون محوطه نفت سعی داشت مدافع این تیم را جا بگذارد اما توسط او نقش بر زمین شد. با این حال داور تمارض ترابی را گرفت و او را با کارت زرد جریمه کرد.

رودنیل: مدافع کاملاً پا ترابی را زد و پنالتی واضح بود. در این صحنه نیازی به VAR نبود چرا که داور در نزدیکی صحنه قرار داشت.

سلیمانی: مدافع تیم صنعت نفت با بی‌احتیاطی پا چپ مهدی ترابی را مورد اصابت قرار داد و ضربه کوچکی به کفش او وارد کرد. این صحنه از آن دست صحنه‌هایی بود که خیلی سخت می‌شود داورها آن را پنالتی بگیرد اما اگر VAR وجود داشت، قطعاً آن را پنالتی می‌گرفت.

نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان

شوت عبدی گل شد؟

مهدی عبدی در شصت و هشتمین دقیقه با حفظ توپ در محوطه صنعت نفت شوت خود را به سمت دروازه صنعت نفت زد که توپ پیش از برخورد به تیرک افقی به در حوالی خط دروازه فرود آمد ولی داور عبور توپ از خط را تشخیص نداد.

رودنیل: توپ ۱۰۰ درصد گل شد ولی چون کمک داور کاملاً تا آخر خط نرفته بود نتوانست تشخیص دهد.

سلیمانی: شوت مهدی ترابی کاملاً از خط دروازه عبور کرد که داور و کمک داور شانس آوردند که پرسپولیس این بازی را برد در غیر این صورت جنجال عجیبی برایش به وجود می‌آمد. این صحنه نیز نیاز به VAR داشت و کمک داور چون کاملاً در منتهاالیه زمین قرار نداشت، نتوانست این صحنه را تشخیص دهد و ربطی به داور وسط ندارد.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: دقیقه ۲۴ پشت محوطه باید خطا روی ترابی را اعلام می‌کرد اخطار به دروازبان صنعت نفت صحیح بود. دقیقه ۵۸ خطا بیرون از محوطه روی امیری اتفاق افتاد ولی بختیاری باید حتماً کارت می‌گرفت. دقیقه ۸۵ اخطار به شماره ۱۰ صنعت. ادامه بازی درست بود کار خوب. با توجه به تعداد تعویض‌ها، توقف‌ها باید حداقل ۶ دقیقه وقت تلف شده می‌گرفت.

کد خبر 537698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.