پرسپولیس یک ـ نفت آبادان صفر/ کامبک به نوار برد به کمک هواداران

پرسپولیس با تک گل سرلک از سد صنعت نفت گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۸ امروز چهارشنبه - سوم آذر ماه - در حضور تماشاگرانش پذیرا صنعت نفت بود که با برتری یک گله پرسپولیسی‌ها خاتمه یافت.

هفته ششم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفت آبادان

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: ۲۰ هزار نفر

گل‌ها: -

اخطار: مهدی ترابی (دقیقه ۲۹- از پرسپولیس) - افشین پیروانی (دقیقه ۶۸- از پرسپولیس)

اخراج: -

پرسپولیس تهران: حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، سعید آقایی (دقیقه ۶۵- مهدی عبدی)، مهدی شیری، میلاد سرلک، امید عالیشاه، مهدی ترابی، وحید امیری، عیسی آل کثیر، احسان پهلوان (دقیقه ۲۶- کمال کامیابی‌نیا)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

صنعت نفت آبادان: احمد گوهری، محمد بختیاری، حکیم نصاری، شروین بزرگ، طالب ریکانی (دقیقه ۸۷- علی امیری)، امید خالدی، امید حامدی فر، میثم تهیدست، محمد طیبی، مهدی حنفی، امیر حسین فرهادی (امیرحسین غبیشاوی)

سرمربی: علیرضا منصوریان

داور: علی‌اصغر مؤمنی

شرح بازی:

تیم میزبان در میان تشویق شدید طرفدارانش بازی را با تسلط آغاز کرد. اگر چه پرسپولیسی‌ها حملات بیشتری را پایه‌ریزی می‌کردند اما نفتی‌ها هم هر از گاهی حملاتی را انجام می‌دادند. دفاع چند لایه صنعت نفت اجازه موقعیت‌سازی را به سرخ‌پوشان نداده است.

نیمه دوم را شاگردان گل محمدی تهاجمی استارت زدند و حملات خوبی را در نخستین دقایق داشتند. با گذشت زمان اگر چه آن‌ها همچنان مالکیت خود بر توپ و میدان را حفظ کردند اما کمی بازی آرام دنبال شد. یحیی گل محمدی برای تقویت فاز تهاجمی تیمش عبدی را به میدان فرستاد. این مهاجم فرصت‌طلب کاملاً روند سرخ‌ها را هجومی کرد و در دقیقه ۶۸ این فرصت را داشت که دروازه صنعت نفت را بگشاید اما داور قبول نکرد که توپش پس از برخورد به تیرک از خط دروازه گذشته باشد.

چند دقیقه بعد میلاد سرلک بالاخره قفل دروازه گوهری را فروریخت و پرسپولیس را پیش انداخت. بعد از گل هم عطش شاگردان گل محمدی برای گل‌های بعدی کم نشد. در هشتاد و پنجمین دقیقه اشتباه بسیار بد لک نزدیک بود داشته‌های پرسپولیس را به باد دهد اما با خوش‌شانسی او اشتباهاش منجر به جریمه شدنش نشد. صنعت نفت در وقت‌های تلف شده نیز فرصت به تساوی کشاندن بازی را داشت.

شرح گل:

۰-۱ (دقیقه ۷۱- میلاد سرلک) - ارسال پرسپولیسی‌ها از سمت راست از همه گذشت تا در گوشه دیگر محوطه به میلاد سرلک برسد. سرلک هم از گوشه به سمت دروازه شوت زد که توپ پس از تغییر مسیر در میانه راه، به تور دروازه صنعت نفت چسبید.

دقایق حساس:

دقیقه ۵۴- ارسال رو به بیرون از نزدیکی خط طولی را آل‌کثیر سر ضرب و چکشی به سمت دروازه صنعت نفت روانه کرد که گوهری توپ را در میانه دروازه مال خود کرد.

دقیقه ۸۰- روی کرنر صنعت نفت حامد لک خروج کرد ولی بختیاری زودتر از او ضربه سر را زد ولی توپ در چهارچوب نبود.

دقیقه ۸۵- پاس رو به عقب از زیر پا حامد لک گذشت و با خوش‌شانسی گلر پرسپولیس توپ به تیرک خورد و وارد دروازه نشد.

دقیقه ۲+۹۰ - فرار شروین بزرگ او را با لک تک به تک کرد اما شوتش را لک با پاهای باز شده گرفت.

نکات ویژه:

* بعد از ۶۵۷ روز پرسپولیسی‌ها در دیدار خانگی خود از حمایت هوادران‌شان برخوردار هستند.

* در شرایطی که سازمان لیگ تنها ورود پنج هزار هوادار به ورزشگاه آزادی برای این دیدار را تأیید کرده بود، تعداد تماشاگر حاضر در استادیوم به مراتب بیشتر است.

* احسان پهلوان در برخوردی که در دقیقه ۲۶ نداشت، مصدوم شد و از زمین خارج شد.

* دقیقه ۲۹ مهدی ترابی درون محوطه نفت سعی داشت مدافع این تیم را جا بگذارد اما توسط او نقش بر زمین شد. با این حال داور تمارض ترابی را گرفت و او را با کارت زرد جریمه کرد.

* مهدی عبدی در شصت و هشتمین دقیقه با حفظ توپ در محوطه صنعت نفت شوت خود را به سمت دروازه صنعت نفت زد که توپ پیش از برخورد به تیرک افقی به در حوالی خط دروازه فرود آمد ولی داور عبور توپ از خط را تشخیص نداد.

کد خبر 537689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.