تبدیل دفن‌گاه زباله به جنگل شهری در روسه بلغارستان

شهر روسه در بلغارستان با همیاری شهروندان پروژه‌ای چند مرحله‌ای را برای تبدیل یک دفن‌گاه زباله‌ به جنگل و منطقه تفریحی آغاز خواهد کرد. به گفته مدیریت شهری، این یک پروژه بلند مدت است که شامل کاشت و نگهداری گونه های مختلف درختی مانند درخت نمدار، بلوط و کاج است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کل این پروژه با حضور شهروندان داوطلب تکمیل خواهد شد و در مرحله اول سازمان‌دهندگان ۱۵۰ اصله درخت و تجهیزات لازم برای کاشت آنها را تهیه خواهند کرد. به همین ترتیب، افرادی که قصد شرکت در این پروژه را دارند می‌توانند درختان و ابزار لازم را از این طریق تهیه کند.

مرحله اول "سبز شدن" این دفن‌گاه قدیمی زباله از حاشیه شروع می‌شود و با رشد تدریجی درختان به سمت داخل توسعه می‌یابد. هدف مدیریت شهری پوشاندن کل تپه زباله با پوشش ضخیم درختان و تسریع در بازپروری قلمرو توسط طبیعت است. مدیران شهر همچنین از همه شهروندان روسه می‌خواهند که نشان سبزی از خود در تاریخ شهر بگذارند.

سازمان‌دهندگان این رویداد به شدت به نیروی انسانی نیاز دارند، زیرا کاشت یک جنگل کامل کار آسانی نیست. به همین علت مدیریت شهری آماده است تا منابع، ابزار و تخصص علمی لازم را برای داوطلبان انجام این کار بلندپروازانه فراهم کند.

مسئولان همچنین دستورالعمل‌های دقیقی در مورد نحوه کاشت صحیح نهال درخت ارائه می‌دهند تا روند جنگل‌کاری به درستی انجام شود؛ برای مثال ریشه نهال نباید خمیده شود. خاک اطراف چاله تازه حفر شده باید فشرده شود تا حفره‌های هوا وجود نداشته باشد چراکه حباب‌های هوا می‌تواند باعث پوسیدگی شود.

تبدیل دفن‌گاه زباله به جنگل شهری در روسه بلغارستان

همچنین بخشی از تنه نهال باید در زیر زمین بماند، اما دفن بیش از حد یا خیلی کم آن می‌تواند روند پوسیدگی را فعال کند. آخر اینکه درخت جوان باید بلافاصله پس از کاشت آبیاری شود زیرا این کار به حذف حفره‌های هوا و همچنین چسبیدن خاک به ریشه کمک می‌کند.

روند تبدیل مکان‌های بی دفاع شهری به فضای سبز، جنبشی است که در بسیاری از شهرهای جهان در حال انجام است و فارغ از جنبه‌های زیباشناسی شهر، کمک شایانی به پاک شدن هرچه بیشتر هوای شهرها می‌کند.

کد خبر 537676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.