گفت‌وگوها درباره مسائل باقی‌مانده پادمانی ایران بی نتیجه بوده است

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نخستین اظهاراتش پس از بازگشت از ایران ادعا کرد که گفت‌وگوهای او درباره مسائل باقی‌مانده پادمانی «بی نتیجه» بوده است.

به گزارش ایمنا، رافائل گروسی روز چهارشنبه _سوم آذرماه_ با ایراد سخنانی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: که دیروز «در تهران با محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدارهایی داشتم.»

وی سپس مدعی شد: به رغم تمام تلاش‌های او، این مذاکرات و رایزنی‌های گسترده برای رسیدگی به مسائل پادمان‌های باقی‌مانده ایران که در دو گزارش آژانس به تفصیل آمده بود، بی‌نتیجه بود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه اظهارات امروزش در شورای حکام عنوان کرد: آژانس تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام را راستی‌آزمایی و نظارت کرد. با این حال، از آن تاریخ، این فعالیت‌ها به طور جدی در نتیجه تصمیم ایران برای توقف اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام، از جمله پروتکل الحاقی، تضعیف شده است.

گروسی ادعا کرد: در غیاب دسترسی منظم آژانس به تجهیزات نظارتی و نظارتی خود در تمامی تأسیسات و مکان‌های ایران در رابطه با برجام، آژانس توافق موقتی را که در فوریه ۲۰۲۱ با ایران به دست آوردم، حفظ تداوم دانش را تسهیل می‌کند. با این حال، تمدید مکرر توافق، که اکنون برای حدود ۹ ماه برقرار است، به چالشی مهم برای توانایی آژانس برای بازگرداندن این تداوم دانش تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 537669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.