پروژه شهر دوستدار کودک در ساری کلید خورد

عضو شورای اسلامی شهر ساری از کلید خوردن شهر دوستدار کودک در این شهر خبر داد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی عاشقان امروز در آئین بهره برداری از پارک ترافیک در شهر ساری با اشاره به اینکه پارک ترافیک؛ فرصتی برای آشنایی کودکان با قوانین راهنمایی و رانندگی است، اظهار کرد: رشد کودک در شهر وابسته به حضور در محیط بیرون از خانه یعنی مهدکودک، مدرسه، محله، پارک و به‌طورکلی فضاهای همگانی شهر است و بر نحوه ارتباط کودکان با محیط و ارتقای گستره توانایی آنان و لزوم توجه به نیازهایش در محیط شهر و مناسب‌سازی فضای شهری برای آنان تأکید دارد.

وی با اعلام اینکه در راستای تخصیص حق شهروندی به کودکان و رسیدگی به خواسته‌ها و نیازهای آنان پروژه شهر دوستدار کودک برای اولین بار در ساری رقم خورد، افزود: شهر دوستدار کودک در بستر بهبود محیط کالبدی شهر از حیث بهداشت، امنیت محیطی، ایمنی و دسترسی متنوع شکل می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری به پروژه پارک ترافیک اشاره کرد و گفت: این پروژه ایجاد فرصت برای کودکان در راستای شکل دادن و یا تغییر محیط اطرافشان است.

وی بابیان اینکه آموزش ایمنی ترافیک بدون شک یکی از مؤثرترین و کارآمدترین روش تغییر الگوی رفتاری کودکان و نوجوانان در برخورد با مسائل ترافیک شهر است، افزود: پارک ترافیک کودک یکی از مصادیق مناسب‌سازی شهر برای کودکان است.

عاشقان بیان کرد: آموزش ترافیک به‌عنوان رکن اساسی اصلاح فرهنگ ترافیک شهر نقش بارزی در تغییر نگرش و باورهای رفتاری تردد و استفاده از معابر را دارد. در این پارک کودکان در محیطی کاملاً ایمن بازی می‌کنند و ضمن بازی کردن با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند.

کد خبر 537656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.