ذوب آهن_ فولاد/ مصاف دیدنی و حساس!

شاگردان تارتار در هفته ششم لیگ بیست و یکم، میزبان فولاد خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان امروز از ساعت ۱۷ در چارچوب هفته ششم از بیست و یکمین دوره لیگ برتر در ورزشگاه فولاد شهر با یکدیگر دیدار خواهند کرد. این دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که ذوب آهن اصفهان در هفته گذشته رقابت‌ها برابر پدیده در دقایق پایانی به پیروزی رسید و توانست با سه امتیاز از مشهد بازگردد. در طرف دیگر مسابقه تیم فولاد با جواد نکونام توانست در دیدار گذشته خود و در حالی که تیمش ۱۰ نفره بود با یک گل برابر هوادار به پیروزی رسیده و هر دو تیم در شرایط پیروزی به این مسابقه برسند.

وضعیت دو تیم

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در حال حاضر با ۹ امتیاز در رتبه ششم جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد. مهدی تارتار و شاگردانش این فصل از بازی‌های لیگ را خوب شروع کرده‌اند و تا به اینجای کار امتیازات لازم را گرفته‌اند. آن‌ها در آخرین بازی خود در هفته پنجم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف پدیده رفتند و با عملکرد خوب خود توانستند با سه امتیاز مشهد را ترک کنند. حال آن‌ها در این هفته با فولادی دیدار می‌کنند که به نوعی، تیمی شبیه به خودشان است. قطعاً نبرد زیبایی را در فولادشهر میان دو تیم فولادی شاهد خواهیم بود.

در سوی مقابل تیم فولاد خوزستان قرار دارد. فولاد فصل را با حواشی زیادی شروع کرد و عدم نتیجه‌گیری این تیم با عبدالله ویسی باعث خروج او از باشگاه و روی کار آمدن دوباره جواد نکونام شد. فولاد در اولین حضور نکونام و بازگشت دوباره او روی نیمکت این تیم موفق شد با یک گل در اهواز از سد هوادار تهران و رضا عنایتی بگذرد تا شرایط خوبی پیدا کند. فولادی‌ها اکنون با هفت امتیاز تیم نهم جدول رده بندی هستند اما قطعاً حضور در این رتبه برای هواداران این تیم و البته جواد نکونام راضی کننده نیست و آن‌ها در تلاش خواهند بود تا با پیروزی برابر رقبا وضعیتی بهتر در جدول پیدا کنند. قطعاً نکونام تیمش را برای بازی امروز برای کسب سه امتیاز به میدان می‌فرستد و همین مسئله می‌تواند جذابیت این بازی را افزایش دهد.

ذوب آهن_ فولاد/ مصاف دیدنی و حساس!

مواجهه دو تیم جنگنده و فیزیکی

ذوب‌آهنِ مهدی تارتار تیمی است که فوتبالی نتیجه‌گرا را به نمایش می‌گذارد و به انسجام تیمی و تاکتیکی بالایی دست پیدا کرده است. تارتار تلاش کرده است با کاهش فاصله بین خطوط ذوب‌آهن در گام نخست استحکام دفاعی تیمش را تقویت کند و در ضدحملات به دنبال گلزنی باشد. ذوبی‌ها در فاز دفاعی شرایط خوبی دارند و ساختار دفاعی این تیم تقویت شده است. مدافعان ذوب‌آهن در چند هفته گذشته آمادگی بالایی از خود نشان داده‌اند و حبیب فر عباسی با واکنش‌های خوب خود تبدیل به نقطه اتکا تارتار شده است. سبزپوشان اصفهانی در خط میانی نیز شرایط خوبی دارند و حضور بازیکنانی مانند خدابنده‌لو، جهانی، جعفری و اسدبیگی دست کادر فنی را برای اجرای برنامه‌های خود باز گذاشته است.

در فاز هجومی مهاجمان ذوب‌آهن عملکرد متوسطی از خود به جای گذاشته‌اند و در پنج بازی قبلی خود چهار گل به ثمر رسانده‌اند که آمار قابل‌قبولی به شمار می‌آید. با این حال ذوبی‌ها برای ادامه روند خوب خود باید قدر موقعیت‌های گلزنی را بدانند و مهاجمان تیم با تمرکز بالاتری به میدان بروند.

ذوب‌آهن مقابل فولاد از انگیزه بالایی برخوردار است؛ شاگردان تارتار در فصل جاری برخلاف چند فصل گذشته روند رو به رشدی را طی کرده و بعد از مدت‌ها به جمع تیم‌های مدعی اضافه شده و به راحتی حاضر به عقب‌نشینی نیستند و همین امر باعث شده تا با انگیزه بالایی در بازی‌ها حاضر شوند.

با این حال ذوبی‌ها کار راحتی مقابل فولاد نخواهند داشت؛ ذوبی‌ها به مصاف تیمی می‌روند که در سه هفته گذشته دو برد و یک تساوی به دست آورده و از شرایط خوبی برخوردار است. از طرف دیگر بازگشت نکونام باعث شده فولاد از نظر فنی و تاکتیکی روند رو به رشدی را آغاز کند و از شرایط بحرانی فاصله بگیرد. قرمزپوشان خوزستان با توجه به پیروزی دراماتیک مقابل هوادار، از روحیه و انگیزه دوچندانی برخوردار شده‌اند و برای کسب امتیاز کامل به میدان خواهند آمد و همین امر کار را برای ذوبی‌ها سخت‌تر از قبل خواهد کرد. از طرف دیگر نزدیکی امتیازات و شرایط مشابه دو تیم، این دیدار را به اوج حساسیت می‌رساند.

فولاد در فصل جاری تیم قدرتمندی است و بازی بسته و تخریبی را به نمایش می‌گذارد. شاگردان نکونام در فاز هجومی شرایط خوبی داشته و در خط میانی و حمله خود بازیکنان با کیفیت زیادی از جمله آبشک، انصاری، لوسیانو پری‌را و الجبوری را در اختیار دارد که می‌توانند برای ذوبی‌ها دردسر ساز شوند. در فاز دفاعی فولادی‌ها شرایط خوبی ندارند و آمار هفت گل خورده در پنج هفته نشان‌دهنده ضعف فولادی‌ها در خط دفاعی است.

ذوب آهن_ فولاد/ مصاف دیدنی و حساس!

ذوب آهن و پیروزی دو برابری مقابل فولاد

ذوب‌آهن و فولاد در حالی ۳۸ بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که ذوب‌آهن با ۱۶ پیروزی سهم بیشتری از فولاد دارد که هشت پیروزی برابر رقیب اصفهانی در کارنامه خود ثبت کرده است. دو تیم در طول این ۳۸ بازی ۷۵ بار گلزنی کرده‌اند که باز هم ذوب‌آهن با ۴۵ گل زده در برابر ۳۰ گل فولاد، سهم بیشتری دارد.

در ۱۹ جدال دو تیم در اصفهان، ذوب آهن ۱۰ بار پیروز شده است در حالی که فولاد تنها سه بار مقابل میزبان به پیروزی رسیده است.

در سه فصل اخیر در اصفهان ذوب آهن دو بار مقابل فولاد پیروز شده است و یک دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

ذوب آهن_ فولاد؛ چشم دیگر تیم‌ها به این دیدار

ذوب‌آهن در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته ششم باید به مصاف فولاد خوزستان برود. دیداری سخت و حساس که کسب سه امتیاز آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نتیجه آن علاوه بر دو تیم، برای سایر مدعیان از جمله گل‌گهر سیرجان، پیکان، سپاهان، استقلال و آلومینیوم اراک نیز حائز اهمیت است.

ذوب‌آهن در حالی آماده مصاف با فولاد می‌شود که هفته گذشته پدیده مشهد را شکست داده و خود را به جمع تیم‌های مدعی رساند. ذوب‌آهن از پنج بازی قبلی خود، سه برد و دو شکست را تجربه کرده است و با اندوختن ۹ امتیاز در رده ششم جدول ایستاده است. در آن سو فولاد نیز هفته گذشته با تک گل حمید بوحمدان از سد تیم هوادار گذشت و از جمع تیم‌های پایین جدول جدا شد. فولادی‌ها در پنج بازی قبلی خود دو برد، یک تساوی و دو شکست به دست آورده و با اندوختن هفت امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفته‌اند.

کد خبر 537492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.