آنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانید

هاردفورک آلت‌ایر اتریوم، در واقع به‌روزرسانی‌ای در بیکن‌چین است. بیکن‌چین شبکه تست اتریوم ۲، قبل از انتقال شبکه اتریوم از گواه اثبات کار (POW) به گواه اثبات سهام (POS) است. می‌توان گفت هاردفورک آلت‌ایر اولین و آخرین به‌روزرسانی در زنجیره بیکن‌چین، قبل از انتقال اتریوم به شبکه اصلی اتریوم ۲ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال:

·:BTCآنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانیدبیت‌کوین ۵۶ هزار و ۱۸ دلار

·:ETHآنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانیداتریوم چهار هزار و ۱۱۶ دلار

· BNBآنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانیدبایننس‌کوین ۵۶۵ دلار و ۱۰ سنت

· ADAآنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانیدکاردانو یک دلار و ۷۸ سنت

· DOGEآنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانیددوج‌کوین ۲۱ سنت

· XRPآنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانیدریپل یک دلار و چهار سنت

· DOTآنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانیدپولکادات ۳۹ دلار و سه سنت

· SOLآنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانیدسولنا ۲۱۳ دلار و ۲۰ سنت

· SHIBآنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانیدشیبا اینو ۰.۰۰۰۰۴۳ دلار

· TERAآنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانیدترا ۴۰ دلار و ۵۹ سنت

مواردی مانند: تتر (Tether)آنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانید، یو اس دی کوین(Usd coin)آنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانیدو بایننس یواس‌دی (Binance usd)آنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانیداستیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

روند ۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار، در تصویر زیر قابل مشاهده است‌:

آنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانید

تحلیل تکنیکال بیت کوین

آنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانید

پیش بینی تکمیل ساختار اصلاحی موج ۴ بیت کوبن تا محدوده ۵۵ هزار دلار را داریم.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست، صلب مسئولیت)

اخبار مهم

بایننس چهارمین شرکت خود را در ایرلند ثبت کرد

بر اساس گزارشی که توسط Irish Independent منتشر شده است، بایننس چهارمین نهاد حقوقی را در ایرلند به ثبت رسانده است.

پس از سال‌ها فعالیت غیرمتمرکز، صرافی Binance قرار است در یک دفتر مرکزی جهانی مستقر شود تا مشکلات مربوط به انطباق با قوانین را کاهش دهد. چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر عامل بزرگترین صرافی رمزارز جهان، در ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) گفت که بایننس مکانی را برای مقر خود انتخاب کرده است.

بایننس در ماه سپتامبر (شهریور) سه شرکت در ایرلند راه اندازی کرد: هلدینگ بایننس ((APAC شرکت خدمات بایننس، و فن آوری های بایننس. شرکت جدید Binance Exchange (Ie) نامیده می‌شود. در ماه اکتبر (مهر)، ژائو تأیید کرد که بایننس در حال بررسی ایرلند برای دفتر مرکزی جهانی خود است.

اما بر اساس مصاحبه با روزنامه فرانسوی Les Echos، در ماه نوامبر (آبان)، ژائو همچنین برنامه‌های خود را برای دفاتر در فرانسه فاش کرد. ژائو در طول مصاحبه گفت: “فرانسه یک انتخاب طبیعی برای یک دفتر مرکزی منطقه‌ای و شاید حتی جهانی خواهد بود. ”بایننس از سوی مقامات سراسر جهان مانند ژاپن، بریتانیا و حتی سنگاپور دوستدار رمزارزها تحت فشار قانونی قرار گرفته است. ایرلند در میان شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده مانند اپل و گوگل، تا حدی به دلیل مالیات پایین، مکان مطلوبی برای دفاتر اروپایی بوده است. با این حال، دوبلین مالیات شرکت‌های بزرگ چندملیتی را از ۱۲.۵ درصد به ۱۵ درصد افزایش می‌دهد، که دولت این کشور در اکتبر (مهر) چنین تصمیمی گرفته است.

رابین هود، در حال آزمایش کیف پول دوج کوین!

ریستین براون (Christine Brown)، مدیر عامل رابین هود کریپتو (Robinhood Crypto)، نگاهی گذرا به ویژگی مورد انتظار کیف پول ارزهای دیجیتال این اپلیکیشن ارائه کرده است.

او در توئیت اخیر خود، یک اسکرین شات از انتقال آزمایشی دوج کوین (Dogecoin) که هفته گذشته انجام شد را ضمیمه کرد. این نشان می‌دهد که یک تراکنش ۴۲۰.۷۱ دوج (۹۱.۸۲ دلار) با کارمزد ۰.۰۲ دوج (۰.۰۰۴۴ دلار) پردازش می‌شود. پس از انتشار Dogecoin Core 1.14.5 که در مورد آن صحبت می‌شد، پرداخت‌ها در شبکه این پرچمدار میم کوین، یعنی دوج کوین، به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر شده است.

بیلی مارکوس(Billy Markus)، یکی از بنیانگذاران Dogecoin، ضمن تمجید از کارمزدهای ارزان تراکنش کوین، در توئیتی گفت که این توسعه برای این میم کوین «بزرگ» بود. این شرکت اعلام کرد که در اواخر سپتامبر(اوایل مهر)، کیف پول‌های رمزنگاری شده را اضافه می‌کند تا مشتریان خود را خوشحال کند.اوایل این ماه، براون فاش کرد که ۱.۶ میلیون کاربر در حال حاضر به لیست انتظار ملحق شده اند.

آنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانید

هاردفورک آلت‌ایر اتریوم، در واقع به‌روزرسانی‌ای در بیکن‌چین (Beacon Chain) است. بیکن‌چین شبکه تست اتریوم ۲، قبل از انتقال شبکه اتریوم از گواه اثبات کار (POW) به گواه اثبات سهام (POS) است. می‌توان گفت هاردفورک آلت‌ایر اولین و آخرین به‌روزرسانی در زنجیره بیکن‌چین، قبل از انتقال اتریوم به شبکه اصلی اتریوم ۲ است. این شبکه به منظور کمک به شبکه اتریوم برای گذر از POW به POS ایجاد شده است و به نوعی برای انجام خطا و آزمون قبل از انتقال شبکه Ethereum به Ethereum 2.0 به کار برده می‌شود. توسعه‌دهندگان اتریوم ۲ قصد دارند تمام مشکلات سر راه آن را به وسیله این شبکه رفع کرده و آن‌ها را به حداقل برسانند.

هارد فورک Altair چیست؟

هاردفورک آلت‌ایر اولین به‌روزرسانی شبکه بیکن‌چین است، که در تاریخ ۲۷ اکتبر سال ۲۰۲۱ (۵ آبان ۱۴۰۰) عرضه شده است. به‌روزرسانی آلت‌ایر (Altair) تغییراتی در میزان جریمه عدم فعالیت و اسلشینگ (Slashing) نودها، در شبکه بیکن‌چین ایجاد می‌کند و میزان جریمه‌ها را برای اعتبارسنج‌ها یا ولیدیتورهایی که در شبکه فعالیت نمی‌کنند یا اقدام به رفتارهای مخرب از قبیل دو بار امضا کردن بلاک‌ها یا پیشنهاد بلاک‌های دوگانه می‌کنند، به طرز چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

این هاردفورک دو مزیت عمده را در بر دارد؛ اول اینکه با اجرای این جریمه‌های سنگین به امنیت و پویایی شبکه اتریوم ۲ کمک می‌کند و دوم این‌که قبل از ادغام شبکه فعلی Ethereum با این شبکه، از درستی نحوه کار این شبکه اطمینان حاصل می‌شود. نام Altair از درخشان‌ترین ستاره صورت فلکی شمالی، یعنی آکیلا (Aquila) گرفته شده است.

تاریخچه فورک‌های اتریوم چیست؟

میدانید که فورک (Fork) در اصطلاح به معنای انشعاب است و در دنیای رمزارزها، به دو قسمت تفکیک می‌شود:

قسمت اول به معنای شکسته شدن یک بلاک چین به دو شبکه مختلف و دو مسیر متفاوت است؛ به طور خلاصه، این نوع آپدیت‌ها که با نسخه قبلی خود سازگاری ندارند، هارد فورک نامیده می‌شوند.

قسمت دوم ایجاد تغییر در راستای بهبود پروتکل یک بلاک چین است؛ این نوع فورک‌ها با نسخه قبلی خود سازگاری دارند و به آن‌ها سافت‌فورک گفته می‌شود. برای مطالعه بیشتر درباره مفهوم جالب فورک‌ها، حتماً مطلب زیر را مطالعه بفرمائید.

از زمان که رمزارز اتریوم معرفی شد، این کوین محبوب چندین بار هاردفورک‌های مختلفی را تجربه کرده است؛ از جمله هاردفورک‌های شبکه اتریوم می‌توان به اتریوم کلاسیک، اتریوم زیرو (Ethereum Zero) و متروپلیس (Metropolis) اشاره کرد. هاردفورک متروپلیس در واقع همان اتریوم فعلی است که با همراهی تیم اصلی آن و اعضای جامعه Ethereum به انجام رسیده است. آخرین هاردفورک انجام شده روی شبکه اتریوم، هاردفورک لندن نام دارد که در فروردین ۱۴۰۰ به انجام رسید. این هاردفورک با انجام تغییراتی در مدل اجماع شبکه اتریوم، آن را برای گذر به شبکه Ethereum 2 آماده می‌کند. هاردفورک آلت‌ایر به نوعی اولین فورک اتریوم ۲ محسوب می‌شود و می‌توان آن‌را اولین فورک تاریخ اتریوم ۲ نامید.

هدف هاردفورک Altair چیست؟

آپدیت Altair اتریوم روی شبکه بیکن‌چین، یکی از هاردفورک‌هایی است که یک پروپوزال بهبود شبکه اتریوم (EIP) را به همراه دارد. به گفته وبلاگ دنی رایان (Danny Ryan) محقق بنیاد اتریوم، این آپدیت به هدف بهبود کار زنجیره بیکن‌چین برای کاربران، رفع مشکلات مشوق‌های اعتبارسنج‌های شبکه و افزایش پارامترهای تنبیهی به منظور محافظت بیشتر از امنیت شبکه، طبق پروپوزال EIP-2982 انجام شده است.

نقشه بازار رمز ارزها

آنچه درباره هارد فورک Altair باید بدانید

کد خبر 537423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.