نام رسمی پرچمدار بعدی کوالکام تایید شد؛ اسنپدراگون ۸ نسل ۱

کوالکام تأیید کرد نام واقعی اسنپدراگون ۸۹۸ «اسنپدراگون هشت نسل یک» خواهد بود.

به گزارش ایمنا، اواسط سال گذشته، کوالکام از پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد. جانشین این تراشه در ۳۰ نوامبر از طریق رویداد Snapdragon Tech Summit معرفی خواهد شد. حدس زده می‌شد که جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ را می‌توان اسنپدراگون ۸۹۸ نامید. با این حال، هفته گذشته مشخص شد که کوالکام ممکن است از نام کاملاً متفاوتی برای آن استفاده کند. این سازنده تراشه مستقر در ایالات متحده آمریکا فاش کرده است که نام تراشه سری هشت اسنپدراگون بعدی آن دارای شماره سری و نسل تک‌رقمی خواهد بود. این بدان معنا است که نام تراشه بعدی اسپندراگون هشت نسل یک (Snapdragon 8 Gen1) است.

کوالکام بر این باور است که ساختار نام‌گذاری ساده و ثابت جدید برای پلتفرم‌های تراشه تلفن همراهش، کشف و انتخاب دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون را برای مشتریانش آسان‌تر می‌کند. از این رو، این شرکت به طرح نام‌گذاری جدیدی برای تراشه‌های دیگر خود که اکنون اسنپدراگون ۶۹۵، اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس و... نام دارد، روی خواهد آورد. این احتمال وجود دارد که تراشه‌های کم‌قدرت‌تر کوالکام در آینده با نام‌های اسنپدراگون هفت نسل یک، اسنپدراگون ۶ نسل یک و موارد مشابه نام‌گذاری شوند. در حال حاضر هیچ تأیید رسمی در مورد این نام‌ها وجود ندارد.

کوالکام همچنین گفته است از نشان‌های رنگی در لوگوی تراشه‌های خود استفاده خواهد کرد؛ به کاربران کمک می‌کند تا SoC‌های پرچم‌دار را از تراشه‌های کم مصرف تشخیص دهند. از نشان طلایی برای تراشه‌های سطح بالا استفاده می‌شود، درحالی‌که برای تراشه‌های دیگر رنگ‌هایی مانند نیکل، گان‌متال و قرمز در نظر گرفته شده است.

این شرکت برندهای کوالکام و اسنپدراگون را از هم جدا کرده است. دومی برند محصولی مستقل با پیوندهایی خاص با برند کوالکام خواهد بود. کوالکام در وبلاگ خود گفت که پلتفرم‌های تلفن همراه دیگر پسوند «5G» را با خود حمل نمی‌کنند.

شیائومی، موتورولا، لنوو، اوپو، سامسونگ و هواوی اولین دسته از شرکت‌هایی است که گوشی‌هایی با تراشه اسنپدراگون هشت نسل یک را عرضه می‌کنند. احتمالاً شیائومی ۱۲ و موتورولا اج X اولین گوشی‌هایی باشد که تراشه جدید را درون خود جای می‌دهند. به نظر شما همراهان زومیت آیا این شیوه نام‌گذاری می‌تواند برای یافتن دستگاه‌های دارای تراشه‌های پرچم‌دار یا میان‌رده مفید باشد؟

منبع: زومیت

کد خبر 537402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.