عزم بروکسل برای تبدیل شدن به سبزترین شهر بلژیک

مدیران فضای سبز بروکسل تصمیم گرفتند با در اختیار قرار دادن نهال درختان به شهروندان، این شهر بلژیک را به سبزترین شهر این کشور تبدیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بروکسل تحت نظارت سازمان فضای سبز این شهر کمپینی به نام "هفته درخت" راه‌اندازی کردند تا پایتخت بلژیک را به شهری سبزتر تبدیل کنند. در این هفته، مسئولان در مجموع هزار اصله درخت را بین شهروندان محله‌های مختلف توزیع خواهند کرد. افرادی حاضر در این کمپین موظف هستند که تمام نهال‌های دریافتی را بکارند.

این ابتکار بخشی از طرح سایه‌اندازی بروکسل ۲۰۲۰-۲۰۳۰ (Plan Canopée) با هدف مبارزه با تغییرات آب و هوا و کمک به محیط شهری پایدارتر است. موضوع طبیعت و محیط زیست در سیاست شهری اکنون در اولویت قرار دارد و درختان در این هفته در مرکز توجه قرار گرفته‌اند.

طرح سایه‌اندازی بروکسل تا حد زیادی بر درختان به عنوان منبع پایدار تمرکز دارد چراکه مزایای بسیاری برای محیط زیست دارد. به عنوان مثال، یک درخت در طول عمر خود تا ۱۲۰ کیلوگرم CO۲ ذخیره می‌کند یا هر سال تا ۲۰ کیلوگرم ذرات ریز گرد و غبار را جذب می‌کند. علاوه بر این، آن‌ها زیستگاه بسیار مناسیبی برای انواع حیوانات هستند.

عزم بروکسل برای تبدیل شدن به سبزترین شهر بلژیک

درختان تهویه مطبوع طبیعی را فراهم می‌کنند و می‌توانند از تشکیل جزایر گرمایی شهری جلوگیری کنند. از طرفی در زمستان به عنوان سدی در برابر باد سرد عمل می‌کنند و هزینه گرمایش را پایین می‌آورند.

این طرح شامل دو محور اصلی حفظ فضای سبز شهر و مشارکت شهروندان می‌شود و هدف آن نهایتاً تقویت تلاش‌های گسترش فضاهای سبز است.

مقامات محلی در بروکسل قصد دارند فضای شهر را تجزیه و تحلیل کنند و در هر کجا که می‌توانند درخت بکارند. محور مهم این طرح، مشارکت شهروندان در کل فرآیند تبدیل شدن به سبزترین شهر است.

در برنامه "هفته درخت"، مقامات محلی هر روز ۱۵۰ درخت را در محله‌های سراسر شهر توزیع می‌کنند. شهروندان در طول یک هفته این فرصت را خواهند داشت تا در تورهای راهنما با موضوع اکولوژی شهری، کارگاه آموزشی هرس درختان در فصل زمستان و همایش درختان میوه شرکت کنند.

مدیر فضای سبز بروکسل توضیح داد که هدف شهر حفظ و تراکم بافت گیاهی در فضاهای عمومی است و شهروندان می‌توانند نقش عمده‌ای در طرح جوان سازی داشته باشند چراکه رکن اصلی این طرح سبزسازی، شهروندان هستند.

عزم بروکسل برای تبدیل شدن به سبزترین شهر بلژیک

کد خبر 537388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.