واکنش شهرداری تهران نسبت به تبلیغ آثار فرهنگی بر بیلبوردهای شهری

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران به انتقادها درباره تبلیغ آثار فرهنگی یک طیف خاص روی بیلبوردهای تهران واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا، رضا صیادی در خصوص اکران بیلبوردهای تبلیغاتی به مناسبت هفته کتاب و انتقاداتی که به اکران آثار نویسندگان یک جریان خاص در سطح شهر مطرح است، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود، شهرداری زیر نظر یک سلیقه خاص فعالیت می‌کند، ادعایی است که باید مستنداتی در مورد آن داشته باشند. دوستانی که این نکته را می‌گویند ممکن است تحلیل جامعی از این موضوع نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهر از نویسندگانی همچون جلال آل احمد، بزرگ علوی، سیمین دانشور، بلقیس سلیمانی، مصطفی مصطور، سید مهدی شجاعی و غیره نیز تبلیغ شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: ما اساساً نویسندگانی را کار کردیم که در حوزه کتاب، ادبیات و فرهنگ و هنر شناخته شده هستند، برای مثال حامد عسگری چه ویژگی‌هایی دارد؟ یک شاعر عاشقانه سرا است که همه او را می‌شناسند.

صیادی ادامه داد: کسانی که قضاوت می‌کنند احتمالاً اطلاعات کافی ندارند. اگر با یک بیلبورد بخواهیم قضاوت کنیم احتمالاً اطلاعات کامل نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی در توضیح بیلبوردهای نصب شده گفت: ما ۱۰۰ نویسنده را در این پویش در سطح شهر تهران معرفی کردیم. بیش از ۵۰۰ کتاب در حدود ۷۰۰ سازه تبلیغاتی معرفی شد. کسی که می‌گوید تک سلیقه کار شده است دلایل را اعلام کند. البته این به معنای آن نیست که به کار ما نقدی وارد نیست، حتماً در این پویش نیز اشکالاتی به ما وارد بوده است و باید آنها را برطرف کنیم.

صیادی تصریح کرد: با کمک دوستان و تیم جدید مستقر شده در سازمان زیباسازی تلاش می‌کنیم از تجربه‌های این پویش در ادامه استفاده کنیم.

وی گفت: انتخاب کتاب‌ها در یک کارگروه بود و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، نهاد کتابخانه های عمومی، حوزه هنری و حوزه فرهنگی هنری سازمان زیباسازی درباره این موضوع صحبت کردند که چه افرادی باشند و نباشند و مهمترین نکته این بود که بتوانیم همه سلیقه‌ها را پوشش دهیم چرا که شهر برای همه است. اگر لیست ۱۰۰ صد نفر را بررسی کنید، ممکن است دوستان تجدیدنظر کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در خصوص رویکرد سازمان زیباسازی در فرهنگ‌سازی برای مردم شهر و عقب ماندگی از مسائل جامعه، خاطرنشان کرد: ظرفیت فرهنگی سازمان زیباسازی در اختیار همه اولویت‌های این شهر است و در اختیار اولویت‌های ذهنی مجموعه ما نیست. قطعاً مسائلی که با سلامت مردم، فرهنگ شهروندی و اولویت‌های شهری در حوزه آموزش شهروندی در ارتباط است برای ما اولویت دارد. همین الان نیز کارگروه‌هایی داریم که اولویت‌های اکران فرهنگی را در آن تحلیل می‌کنیم.

صیادی اضافه کرد: رویکرد سازمان زیباسازی بر این است که اولویت‌های اکران فرهنگی را بر اساس اولویت‌های شهر تنظیم کنیم و این اتفاق تا حدودی افتاده است.

منبع: ایلنا

کد خبر 537337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.