تهیه مدل ۳ بعدی شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه عکسبرداری دیجیتال و تهیه مدل سه بعدی شهر اصفهان گفت: این پروژه با استفاده از جدیدترین دوربین‌های عکسبرداری هوایی قائم و مایل برای پرواز و همچنین تکنولوژی‌های مورد نیاز برای تهیه مدل سه بعدی در حال انجام است.

سیدحمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه عکسبرداری دیجیتال هوایی، سامانه‌های اطلاعات مکانی، تأمین تجهیزات نقشه برداری و تهیه و نصب پلاک‌های پستی به عنوان ابزارهای فناورانه برای ارائه خدمات مکان محور نقش بسیار پر رنگی در مدیریت بهینه شهر و ارائه خدمات مطلوب‌تر بخش‌های مختلف شهرداری‌ها ایفا می‌کند.

وی تهیه، تأمین و راه‌اندازی تجهیزات مورد نیاز شهرداری را از جمله این پروژه‌ها در شهرداری اصفهان دانست و افزود: با تأمین این تجهیزات و با اتصال به چهار ایستگاه دائمی GPS شهر اصفهان که در مناطق ۱۲، ۱۳، ۱۴ و سالن اجلاس واقع شده، امکانات قابل توجهی برای برداشت اطلاعات مکانی و نقشه برداری برای متخصصان و شهروندان فراهم خواهد شد.

مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان از جمله مزیت‌های این تجهیزات را برداشت اطلاعات مکانی با دقت سانتی متر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن عنوان کرد و ادامه داد: نیاز نداشتن به ایستگاه‌های سنتی نقشه برداری، امکان بارگذاری نقشه‌ها در دستگاه‌ها جهت نظارت و پیاده سازی مستقیم عوارض، ارسال تصحیحات در بستر اینترنت با برد بالا و برداشت اطلاعات مکانی در یک سیستم مختصات یکپارچه از دیگر کارکردهای این تجهیزات است.

وی با اشاره به پروژه عکسبرداری دیجیتال و تهیه مدل سه بعدی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این پروژه با استفاده از جدیدترین دوربین‌های عکسبرداری هوایی قائم و مایل برای پرواز و همچنین تکنولوژی‌های مورد نیاز برای تهیه مدل سه بعدی در حال انجام است.

ابطحی با اشاره به مزایای این پروژه گفت: استفاده از تصاویر قائم و مدل سه بعدی به منظور اندازه گیری طول، عرض و ارتفاع عوارض، اندازه گیری و نمایش مختصات، قابلیت ترسیم بر روی مدل و تبدیل به نقشه، تعیین مساحت، انتخاب محل ساخت سازه و اندازه‌گیری طول سایه‌های مربوط به عوارض از جمله مزایای این پروژه خواهد بود.

کد خبر 537283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.