دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا در ایتالیا

مقامات بهداشتی دولت ایتالیا اعلام کردند که افراد می‌توانند پنج ماه پس از واکسیناسیون کامل دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند پس از گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند و فرد را در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار می‌دهد. علاوه بر این، پدیدار شدن گونه‌های جدید ویروس کرونا مانند دلتا و دلتا پلاس نیز میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا را کاهش داده است.

بنابراین شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا در حال بررسی میزان تأثیرگذاری دز تقویت کننده واکسن کرونا بر بدن افراد هستند و مطالعات زیادی در این زمینه انجام داده‌اند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و مرکز کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در آمریکا (CDC) مجوز استفاده از دز تقویت کننده بعضی از واکسن‌های کرونا را صادر کرده است.

اخیراً مقامات بهداشتی دولت ایتالیا اعلام کرده‌اند که افراد می‌توانند پنج ماه پس از واکسیناسیون کامل دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند و ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند. دز تقویت کننده واکسن کرونا از خود فرد و اطرافیان وی در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند و خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. افراد مسن، کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند و افراد دارای نقص ایمنی در اولویت دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا قرار دارند.

کد خبر 537282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.