گره‌گشایی در حمل‌ونقل تهران در بودجه ۱۴۰۰ وجود ندارد/ سکوت می‌کنم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: گره‌گشایی برای حوزه حمل و نقل در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران وجود ندارد و این شرایط را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز (سه شنبه) شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت حمل و نقل و ترافیک در پایتخت اظهار کرد: نتیجه کم‌کاری و توجه نکردن به این حوزه در دوره گذشته همین شرایط را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به عدم واگذاری اتوبوس و واگن‌های مترو در دولت قبل به مدیریت شهری گذشته گفت: نتیجه این عملکرد همین می‌شود که می‌بینیم، شرایط نامناسبی به وجود آمده است. در دوره چهارم ما شش هزار اتوبوس داشتیم که این تعداد در دوره گذشته به دو هزار و ۲۰۰ اتوبوس کاهش پیدا کرد و تعداد هزار واگن نیز به ۴۰۰ واگن کاهش پیدا کرد و مسلماً مردم در فشار خواهند بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مسافران زیادی نمی‌توانند با این شرایط از مترو و اتوبوس بهره ببرند تاکید کرد: در صورتی که مردم سفر خوبی را در حوزه حمل و نقل عمومی داشته باشند به سمت استفاده از این وسایل خواهند رفت اما با توجه به شرایط تمایل آنها به سمت استفاده از خودروی شخصی است و نتیجه آن ترافیک و آلودگی هوا است. چنانچه مدارس و دانشگاه‌ها نیز به طور کامل بازگشایی شود ۲۰ درصد به این ترافیک افزوده خواهد شد.

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران توجهی به حوزه حمل و نقل شده است یا خیر گفت: گره‌گشایی در این حوزه در بودجه ۱۴۰۰ وجود ندارد و این شرایط را فراهم کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در بودجه ۱۴۰۰ عمداً و با توجه به اینکه دوره قبل رو به اتمام بوده است اعضای سابق شورای اسلامی شهر تهران بودجه را به این شکل بسته‌اند گفت: در این زمینه بهتر است سکوت کنم و قطعاً مردم پاسخ آن را می‌دانند.

کد خبر 537281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.