راه اندازی کتابخانه سیار در محلات خطه طلایی ایران

شهردار زرین شهر گفت: با توجه به استقبال شهروندان به خصوص نسل جدید از راه اندازی کتابخانه سیار و تأثیر مثبت این ویژه برنامه در ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش خواهیم کرد این برنامه به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به توسعه فرهنگی توجه ویژه به ترویج فرهنگ مطالعه در میان شهروندان است.

وی تصریح افزود: ریشه بسیاری از مشکلات همچون رعایت نکردن و توجه نکردن به حقوق شهروندان وآگاه نبودن جامعه از حقوق شهروندی، به سطح پایین سرانه مطالعه باز می‌گردد چراکه فرهنگ شهروندی پیوند عمیقی با فرهنگ مطالعه دارد.

شهردار زرین شهر با اشاره به نقش مطالعه در سبک زندگی و تقویت فرهنگ شهروندی، تصریح کرد: چنانچه خواستار توسعه فرهنگی شهرهای ایران و همچنین تقویت و حفظ هویت ایرانی-اسلامی هستیم باید در مسیر اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام برداریم تا اصول زندگی را به ما بیاموزد و اخلاق انسانی و معرفت را در وجود ما نهادینه کند.

اسماعیلی احمدی ترویج فرهنگ کتابخوانی را لازمه توسعه فرهنگی هر جامعه دانست و خاطرنشان کرد: مطالعه یک امر اکتسابی به شمار می‌آید که باید جزئی از فرهنگ عمومی جامعه شود از این رو باید با تأمین زیرساخت‌ها به گونه‌ای عمل شود که شهروندان شرایط مناسبی را برای مطالعه داشته باشند و با کتاب مأنوس شوند.

وی یکی از راهکارهای افزایش فرهنگ کتابخوانی را قرار دادن کتاب‌های متعدد و کم حجم در دسترس عموم شهروندان دانست و ادامه داد: به دلایل مختلف از جمله توسعه روند استفاده از فضای مجازی و افزایش قیمت محصولات فرهنگی آحاد مردم خصوصاً نسل جوان رغبت کمتری به مطالعه کتاب دارد و ما موظف هستیم روش‌های نوینی را در ترویج فرهنگ مطالعه در پیش بگیریم تا شهر از تأثیر عمیق مطالعه کتاب بر سبک زندگی و فرهنگ شهروندان بهره‌مند شود.

شهردار زرین شهر گفت: بارها شنیده‌ایم که کارشناسان کتاب را غذای روح دانسته‌اند از این رو نیاز است که به تغذیه روحی شهروندان اهمیت داده شود از این جهت شهرداری زرین شهر به مناسبت هفته کتاب و به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق شهروندان به مطالعه، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله راه اندازی کتابخانه سیار در سطح این شهر کرد.

اسماعیلی احمدی با اشاره به راه اندازی کتابخانه سیار در محلات مختلف این خطه از جمله بوستان مادر، میدان انقلاب، باغ ملی، محله قلعه قاسم، محله چهارصد دستگاه و محله اندیشه افزود: در حاشیه این ویژه برنامه، معرفی کتاب و همچنین مسابقه نقاشی با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنجان برگزار و خوشبختانه با استقبال شهروندان به ویژه نسل جوان و نوجوان مواجه شد.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال شهروندان خصوصاً نسل جدید از کتابخانه سیار و تأثیر مثبت این ویژه برنامه در ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش خواهیم کرد این برنامه به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا به زنجیره‌ای از فعالیت‌های فرهنگی - آموزشی پاسخی مناسب و درخور داده شود.

کد خبر 537273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.