واکاوی معماری بناهای شاخص اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: معماری دوره معاصر کمتر مورد توجه قرار گرفته، اما با توجه به تحولاتی که در حوزه اجتماعی و فرهنگی ایجاد شده، تاثیرات زیادی را بر معماری و شهرسازی گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان امروز _دوشنبه یکم آذرماه_ در هفتادمین نشست تخصصی معماری و شهرسازی که با موضوع واکاوی بناهای شاخص معاصر اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز اصفهان، اظهار کرد: اصفهان این روزها حال و روز خوشی ندارد و با مسائل و مشکلات مختلفی به خصوص در حوزه آب گریبانگیر است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در طول تاریخ دوره‌های پرفراز و نشیبی داشته و امروز در پایان قرن معاصر هستیم، افزود: با توجه به تعاملاتی که ایران در این قرن با غرب داشته است، مفهومی تحت عنوان مدرنیته ایرانی شکل گرفته و جدای انتقاداتی که وارد می‌شود، تحولاتی را در حوزه معماری و شهرسازی ایجاد کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اضافه کرد: قصد داریم در این نشست بخشی از این موضوع را تحت عنوان واکاوی معماری بناهای شاخص اصفهان مورد بررسی قرار دهیم، این مهم فتح بابی خواهد بود برای طرح پژوهشی که در حوزه شهرسازی و معماری خواهیم داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: با کمک و همراهی تمام متخصصان نتایج تحقیقات در این حوزه را به خوبی در اختیار شهر و شهروندان قرار دهیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه معماری دوره معاصر کمتر مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تحولاتی که در حوزه اجتماعی و فرهنگی ایجاد شده، تأثیرات زیادی را بر معماری و شهرسازی گذاشته است، بنابراین امیدواریم با کمک متخصصان این گنجینه گرانبها که کمتر بدان پرداخته شده و بسیاری از ما کمتر با آن آشنا هستیم را شناسایی کنیم.

مهدویان تصریح کرد: بناهای تاریخی این دوران و استادان، محققان و استادکارانی که در این دوره کار کردند را شناسایی خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم مجموعه‌ای را تحت عنوان معماری و شهرسازی معاصر در اختیار شهروندان و متخصصان قرار دهیم.

کد خبر 537152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.