پروژه‌های شهری باید دارای پیوست مناسب‌سازی برای معلولان باشد

شهردارمشهد با تاکید بر اینکه فضاهای شهری برای حضور معلولان مناسب نیست، گفت: ما برمناسب سازی فضاهای شهری جهت تسهیل دسترسی معلولان به فضاهای شهری تاکید داریم، لذا از این پس پروژه‌هایی که پیوست مناسب‌سازی برای معلولان نداشته باشد، بودجه دریافت نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در جلسه شورای معاونین در خصوص اهمیت «شهر همگان»، اظهار کرد: بیش از ۱۵ درصد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند، اما در شهر حضور معلولان را نمی‌بینیم، زیرا شهر برای حضور این عزیزان آماده‌سازی نشده است.

وی با بیان اینکه شهر باید برای حضور و فعالیت معلولان مناسب سازی و آماده شود، تصریح کرد: برای تحقق این هدف نگاه‌ها به حوزه معلولان باید تغییر کند، زیرا اگر نگاه‌ها به این حوزه عوض شود و همه خود را مسئول بدانند، بخش زیادی از مشکلات حل می‌شود.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه آماده شدن شهر برای حضور بیشتر معلولان تنها با یک اداره با نام شهر همگان حل نمی‌شود، بلکه این موضوع باید برای همه بخش‌های مدیریت شهری اولویت باشد، ادامه داد: بر همین اساس از حوزه‌های مختلف از جمله معاونت شهرسازی، عمران، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و.. می‌خواهیم که در اجرای پروژه‌هایشان نگاهی ویژه به معلولان داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر جمعیت شهر را سه میلیون نفر در نظر بگیریم حدود ۴۵۰ هزار معلول در این شهر زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این جمعیت زیادی است که سهم آنها از شهر باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

ارجائی گفت: لذا با توجه به اهمیت موضوع از معاونت برنامه ریزی می‌خواهم که کد بودجه هیچ پروژه شهری را باز نکنند مگر اینکه پیوست مناسب سازی آن برای معلولان دیده شده باشد.

وی افزود: اگر قرار است بوستان و فضای سبز و یا پروژه عمرانی اجرا و یا اتوبوسی برای ناوگان اتوبوسرانی خریداری شود باید پیوست مناسب‌سازی داشته و نیازهای معلولان در آنها مورد توجه قرار گرفته شود در غیر این صورت کد بودجه‌ای آن باز نخواهد شد.

شهردار مشهد با بیان اینکه نگاه‌ها در شهرداری باید معطوف به مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان شود، اظهار کرد: این نگاه باید در ستاد، معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری مشهد وجود داشته باشد، لذا در هر معاونت رابطی برای پیگیری و هماهنگی امور با اداره شهر همگان مشخص شود که معتقدیم باید از میان خود معلولان انتخاب شوند.

ارتباط مدیران شهری با مردم تقویت شود

وی تصریح کرد: در حال حاضر فصل بودجه‌ریزی فرا رسیده و بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری به همه بخش‌ها ابلاغ خواهد شد؛ لذا از همکارانم می‌خواهم تا در بحث بودجه ریزی اهتمام کنند.

ارجائی با تاکید بر اینکه ضابطه‌ها باید به نفع مردم تغییر کند، افزود: همه ما برای خدمت به مردم بر سرکار هستیم و باید در خدمت‌رسانی به آنها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس از همه مدیران شهرداری می‌خواهم ملاقات عمومی با مردم را در روز و ساعت مشخصی برگزار کرده و مطالبات مردم را بشنوند و آن را جدی بگیرند.

شهردار مشهد گفت: حرف و مطالبات مردم باید جدی گرفته شده و مسئولان دفاتر و روابط عمومی‌ها خود را ملزم به پیگیری آنها بدانند و اگر مشکلات مردم و مطالباتشان مربوط به شهرداری نیست، آنها را توجیه کنند.

وی با بیان اینکه مدیران ارتباط خود در فضای مجازی را با مردم تقویت کنند، تاکید کرد: از زمان تصدی شهرداری مشهد، ارتباطم با مردم در فضای مجازی خوب بوده و شبی ۲۵۰ تا ۳۰۰ پیامی که در صفحات شخصیم از سوی مردم دریافت می‌کنم را پاسخ می‌دهم.

ارجائی گفت: از این میان، پیام‌هایی را که قابلیت پیگیری دارند، برای معاونان و بخشی را نیز برای حوزه شهردار ارسال می‌کنم و آنها را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: بر همین اساس به معاونان، شهرداران مناطق و مدیران شهری توصیه می‌کنم در صفحات شخصی خود در فضای مجازی این کار را انجام داده و پاسخ مطالبات مردم را بدهند تا مشکلات کوچک مردم میان کارهای بزرگ گم نشده و بی‌پاسخ نماند.

کد خبر 537135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.