سرانه آموزشی در برخی محلات ارومیه وجود ندارد

شهردار ارومیه گفت: سرانه آموزشی در برخی محلات ارومیه اصلا وجود ندارد و باید با کمک خیران در این باره، اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، حسین مهدی زاده در نشست شورای شهر، مدیران شهرداری ارومیه و مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، افزود: اگر خیّرانی در این شهر وجود داشته باشد، مدیریت شهری می‌تواند با در اختیار گذاشتن زمین نسبت به افزایش سرانه آموزشی که تربیت نیروی انسانی را در پی دارد، کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه هرجایی که نیاز باشد از تمامی ظرفیت مدیریت شهری برای کمک به آموزش و پرورش بهره خواهیم برد، ادامه داد: حمایت از آموزش و پرورش جز وظایف مدیریت شهری است و هیچ منع قانونی نیز در این راستا وجود ندارد.

شهردار ارومیه تصریح کرد: ایجاد زیرساخت و تأمین فضاهای آموزشی باید جز اولویت‌های محلی مدیریت شهری باشد و در این راستا باید خودمان کاستی‌های محل زندگی خود را حل و فصل کنیم و انتظار رفع کمبودها از سوی دیگران نباشیم.

وی گفت: نقشه پایه شهر بر روی لایه GİS در حال آماده شدن است که تمامی املاک شهرداری در آن مشخص خواهد بود و این لایه در اختیار مشاوران املاک سطح شهر نیز قرار می‌گیرد تا آنها از زمین‌های شهرداری مطلع بوده و در معاملاتشان این موضوع را در نظر بگیرند.

مهدی زاده با اشاره به توسعه خدمات الکترونیکی در شهرداری ارومیه، تأکید کرد: شهرداری الکترونیک را در سه ماهه اول سال آینده اجرایی می‌کنیم تا شرایطی به وجود آوریم که مردم پروانه‌ها و مجوزهای ساخت و ساز خود را به صورت غیرحضوری و از منازلشان دریافت کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 537074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.