سمنان به مدیریت واحد گردشگری شهری نیاز دارد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان بر لزوم تعریف یک واحد مدیریت متمرکز برای توسعه گردشگری سمنان تاکید کرد.

حسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورا و شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد تصمیم‌گیر و اجرایی نه تنها قادر به ارائه و هماهنگی در زمینه تسهیلات و نیز سازماندهی امکانات در زمینه توسعه گردشگری هستند، بلکه این جایگاه را دارند که حلقه اتصال بین شهروندان و گردشگری در راستای ارتقا و توسعه شهر شوند.

وی افزود: امروزه توسعه گردشگری بدون مشارکت مدیریت هماهنگ شهری میسر نبوده و در صنعت گردشگری، نقش شورا و شهرداری در ساماندهی گردشگران بسیار برجسته است.

موسوی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری جدید مانند باغ‌راه‌ها و خانه گردشگری سلامت که توسط شهرداری سمنان ایجاد شده است، تصریح کرد: شهر سمنان نیازمند یک مدیریت واحد گردشگری شهری است تا بتواند با توجه به ظرفیت‌های لازم در این زمینه به رشد و بهره‌وری لازم برسد؛ البته همراهی دستگاه‌های همسو، به ویژه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجتناب ناپذیر است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان در پایان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات حوزه گردشگری شهری، به دلیل نبود تعریف صحیح و شفاف از شرح وظایف نهادها و سازمان‌های متولی است، بر لزوم تعریف یک واحد فرماندهی متمرکز برای توسعه گردشگری شهر سمنان تاکید کرد.

کد خبر 537073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.