احداث بوستان ۵۰ هکتاری در حریم شهر بندرعباس

شهردار بندرعباس گفت: ۵۰ هکتار زمین برای احداث بوستان بزرگ شهری در حریم شهر از طرف راه و شهرسازی به شهرداری واگذار می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهدی نوبانی در نشست هم اندیشی مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان به تعامل بین دو مجموعه تأکید و اظهار کرد: توسعه شهر تنها با تعامل و همکاری سایر مسئولان میسر خواهد شد و شهرداری و راه و شهرسازی به عنوان بازوان اصلی اجرایی شهر بندرعباس در راستای رفع مشکلات شهروندان تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به رویکرد تعامل مثبت و سازنده مجموعه شهرداری با دیگر دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تأمین رفاه، آرامش و آسایش شهروندان، افزود: با هدف ایجاد فضایی مناسب و پرنشاط برای رفاه حال شهروندان، راه و شهرسازی قول واگذاری ۵۰ هکتار زمین برای احداث بوستان در شهر بندرعباس را به شهرداری داده است؛ با احداث این بوستان علاوه بر اینکه فضای تفرجگاهی در حریم شهر ایجاد می‌شود در مواقع اضطراری و بحران نیز قابل استفاده برای اسکان شهروندان خواهد بود.

شهردار بندرعباس ادامه داد: به دنبال اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری و توسعه رونق فضای گردشگری با توجه به حجم ورود مسافر به شهر بندرعباس، همچنین ۵۰ هکتار زمین در جنوب شرقی فرودگاه به منظور ایجاد فضایی برای پذیرایی از سوی راه و شهرسازی به شهرداری واگذار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دریاچه و پارک گل کنی محله اسلام آباد اشاره و خاطرنشان کرد: قرار شد اراضی پارک و دریاچه گل کنی محله اسلام آباد از سوی مسکن و شهرسازی زودتر به شهرداری واگذار شود تا شهرداری بتواند سریعاً نسبت به احداث پارک و فضای سبز و بهسازی دریاچه اقدام کند.

نوبانی تصریح کرد: تعیین تکلیف اراضی فاقد سند در سکونت گاه‌های غیر رسمی جهت تسریع در بازسازی و مقاوم سازی منازل مذکور با توجه به زلزله‌های اخیر از سوی مسکن و شهرسازی پیگیری شود تا مشکل صدور اسناد ساکنان سکونت گاه‌های غیررسمی که در پلاک دولت هستند سریع‌تر مرتفع شود.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: آرامستان شهر بندرعباس دارای یک طرح جامع مصوب است که بیش از یک دهه شهرداری پیگیر اخذ سند مالکیت این اراضی و برنامه‌ریزی جهت توسعه و احداث یک آرامستان در خور شأن شهروندان شهر بندرعباس است که در این جلسه مسکن و شهرسازی قول مساعد دادند که در اسرع وقت این مسئله رسیدگی و سند مالکیت به نام شهرداری منتقل شود.

نوبانی اظهار امیدواری کرد: با همراهی و همکاری مسکن و شهرسازی، شورای شهر و شهرداری شاهد رونق و توسعه هر چه بیشتر بندرعباس باشیم.

کد خبر 537041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.