نخبگان در کاهش حوادث ترافیکی به کمک مدیریت شهری بیایند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همه باید در جهت کاهش حوادث ترافیکی گام برداریم که یکی از راه‌های تحقق این هدف مهم بهره گیری از ظرفیت فرهیختگان جامعه به کمک مدیریت شهری و شورای شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن موحدیان امروز (یکشنبه) در آغاز سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به هفته تشکیل بسیج مستضعفین، اظهار کرد: بسیج تنها محدود به مرزهای داخلی جمهوری اسلامی ایران و یا خاورمیانه نیست، بلکه باید آن را نیروی مقاومت جهانی و بین‌المللی بدانیم؛ نیرویی که در تمام عرصه‌ها چه در عرصه جنگ نرم و چه در عرصه جنگ سخت به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

وی با بیان اینکه بسیج از پاک‌ترین انسان‌ها، فداکار ترین و آماده به کار ترین نیروی‌های جامعه تشکیل شده است، گفت: در دو سال گذشته شاهد اقدامات مؤثر نیروهای فداکار بسیج در دوران مقابله با ویروس کرونا بودیم، همچنین تلاش این افراد در عرصه واکسیناسیون نیز قابل تقدیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: بسیج بی شک همانطور که تا کنون رشد و تعالی ایران را به همراه داشته، در آینده نیز پیشرفت و تعالی را برای کشورمان به ارمغان می‌آورد.

وی‌با اشاره به هفته کتابخوانی و با بیان اینکه حرکت در مسیر رشد و بالندگی جامعه، جز از طریق گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی امکان پذیر نیست، اضافه کرد: سرانه مطالعه در مشهد نسبت به سایر شهرهای کشور در وضعیت بهتری قرار دارد اما همچنان نسبت به سرانه‌های جهانی، شرایط مطلوبی ندارد و امیدواریم با بهبود شرایط کرونا بتوانیم گام مؤثری در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی برداریم.

موحدیان با اشاره به روز جهانی قربانیان حوادث ترافیکی، تصریح کرد: سالانه حدود ۲۳ هزار نفر را در سوانح و تصادفات از دست می‌دهیم البته این آمار جدا از تعداد افرادی است که دچار ضایعه نخاعی شده و از چرخه اقتصاد کشور خارج می‌شوند این افراد نیروی جوان و کار کشور هستند که از دست می‌روند.

وی افزود: همه باید در جهت کاهش حوادث ترافیکی گام برداریم که یکی از راه‌های تحقق این هدف مهم بهره گیری از ظرفیت فرهیختگان جامعه به کمک مدیریت شهری و شورای شهر است.

برگزاری بزرگترین رویداد سایبری کشور در مشهد

وحید اکلملی، رئیس گروه پدافند غیر عامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد نیز در این جلسه با اشاره به هشت آبان ماه و هفته پدافند غیر عامل اظهار کرد: بسیار خرسندیم که شهرداری مشهد در حوزه پدافند غیرعامل، بین حوزه‌های کشوری برگزیده شده است. در روزهای آینده بزرگترین رویداد سایبری در مشهد رقم خورده و این نشست با حضور نخبگان کشوری پدافند غیر عامل برگزار می‌شود.

اکلملی گفت: در این نشست قرار است تا سند راهبردی سایبری که در مشهد تدوین شده به کل کشور ابلاغ شود که این افتخاری برای جهان شهر برکت و کرامت خواهد بود.

رئیس گروه پدافند غیر عامل و پیشگیری از بحران شهر مشهد تصریح کرد: بر اساس پیشنهادی که ارائه شد، پایگاه‌های مدیریت بحران به مراکز تجمیعی واکسیناسیون تبدیل شد که موجب افزایش دو برابری سرعت تزریق واکسن در مشهد شده است.

وی با بیان اینکه مشهد یکی از کلانشهرهایی است که در سال‌های اخیر حادثه بزرگی را تجربه نکرده، خاطر نشان کرد: در زمان وقوع بحران‌های آبشاری اگر زلزله‌ای در مشهد و یا تهران رخ دهد بین ٤٠تا٥٠ درصد تلفات ناشی از زلزله خواهد بود و مابقی ناشی از حوادث ثانویه است.

به گزارش ایمنا، شورای شهر مشهد با تصویب طرح درج اطلاعات تکمیلی بودجه و نیروهای شهرداری در سامانه فاش، شهرداری را مکلف کرد در راستای ایجاد شفافیت در اطلاعات بودجه‌ای و نیروهای انسانی شهرداری‌، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته درباره بودجه تفصیلی شورای اسلامی شهر و اسامی تمام اعضای‌کمیسیون‌های تخصصی‌اصلی و ویژه نسبت به اطلاع رسانی شایسته به شهروندان به منظور استفاده از سامانه فاش اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد، تغییر نام میدان پرواز ابتدای بلوار جمهوری اسلامی به نام شهدای نیروی هوایی و فرعی پیامبر اعظم ۱۰ با حفظ شماره به نام سرلشگر خلبان اسدالله محمدی تصویب شد.

کد خبر 536991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.