میراث فرهنگی اصفهان با اداره کل ویژه مدیریت شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در رأس مطالبات از وزیر میراث فرهنگی انتخاب مدیرکل ویژه و همتراز معاون وزیر برای اداره کل استان اصفهان است تا ظرفیت‌های ویژه استان در این حوزه با اختیارات ویژه متولی این حوزه فعال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰_ در هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان همراهی معتمدان و فعالان مردمی برای گرامیداشت روز حماسه و ایثار اصفهان را رویکرد جدید مدیریت شهری در حوزه همگرا کردن ظرفیت‌های درونی و بیرونی برای مشارکت دادن مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دانست و ابراز امیدواری کرد که رویکرد این اقدامات در شهر به بلوغ برسد.

وی اعتراض کشاورزان به بحران زاینده‌رود را با آینده‌نگری و بلند نظری ضمن احترام به هم نوعانشان در سایر استان‌ها و از سر دلسوزی و مسئولیتی پذیری عواقب ملی، محیط زیستی و فرهنگی و اقتصادی پایان زاینده رود دانست و تاکید کرد: از لزوم توجه به معیشت کشاورزان و هشدار نسبت به عواقب محیط زیستی و میراثی و اقتصادی ناشی از کمبود منابع آب در اصفهان و فلات مرکزی کشور، حمایت قاطع می‌کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: علاوه بر اینکه از سران قوا، وزرا و سایر متولیان امر توجه ویژه به این مسئله را می‌خواهیم، با حضور در جمع تجمع‌کنندگان برای احقاق حقابه زاینده‌رود بر تحقق آن تاکید کرده‌ایم.

وی ادامه داد: مقدمات برای تهیه پیش‌نویس سندی در این خصوص در راستای اقدامات درون استانی با کار کارشناسی بیشتر در کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ریزی شده است.

صالحی با بیان اینکه شورای شهر هم از جایگاه منتخب مردم، هم به عنوان نماینده مدیریت شهری به عنوان یکی از حقابه داران و هم بر اساس مسئولیت اجتماعی پیگیر مطالبه برای هم‌افزا شدن و تسریع اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خواهد بود، گفت: لازم است مدیریت مصرف و استفاده از روش‌های نوین آبیاری فضای سبز و سایر مصارف همچون گذشته و البته با جدیت بیشتر دنبال شود تا سهم خود را در مدیریت درون شهری و استانی این بحران به خوبی انجام داده باشیم.

وی با اشاره به اعلام وصول طرح دبیرخانه فرهنگی رسانه‌ای زاینده‌رود، تصویب آن را برای هم‌افزا کردن قوای مطالبه‌گری و اقناع در این راستا مهم ارزیابی کرد.

صالحی با تاکید بر اینکه حوزه منابع انسانی به ویژه پشتیبانی‌هایی نظیر موضوع مسکن کارکنان باید اولویت شهرداری در دوره جدید باشد، ادامه داد: از زمان استقرار، یکی از بیشترین مراجعات ما در حوزه بهره‌وری منابع انسانی، شایسته گزینی، عدالت سازمانی، توجه به جوانان و حمایت رفاهی از کارکنان در همه بخش‌هاست.

وی اضافه کرد: جایی که خود از متولیان مؤثر در مسکن مردم است نباید کارکنانش در این حوزه جزو مهجورترین اقشار باشند لذا شهردار اصفهان باید نسبت به برنامه‌ریزی جدی برای تحقق ابعاد بهره‌وری و نشاط و عدالت سازمانی نهایت همت و جدیت را داشته باشد.

صالحی با اشاره به جلسه مشترک شورای اسلامی شهر با رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: مسئله فرهنگی بحران آب، ارائه راهکار برای اصلاح ناکارآمدی طرح‌های مصوب حوزه آسیب‌های اجتماعی، اثر میراثی فرونشست، ظرفیت‌های گردشگری اصفهان از جمله سالن اجلاس و گردشگری زیارتی، ظرفیت دهکده المپیک و به صورت ویژه مطالباتی از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این جلسه مطرح شد.

وی گفت: در کنار لزوم توجه به ابنیه در خطر و تبعات کرونا برای صنایع دستی، در رأس این مطالبات انتخاب مدیرکل ویژه و همتراز معاون وزیر برای اداره کل میراث فرهنگی است تا ظرفیت‌های ویژه این استان در این حوزه با اختیارات ویژه متولی این حوزه فعال شود. این نکته مورد اجماع اعضای شورای اسلامی شهر و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بود و در جمع بندی پایان جلسه برای انتقال به وزیر بر آن تاکید شد.

کد خبر 536990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.