ماشین‌آلاتی برای آواربرداری در حوادث نداریم

شهردار بندرعباس گفت: اگر در شهر بندرعباس اتفاقی می‌افتاد ما هیچ ماشین‌آلاتی برای آواربرداری نداشتیم و از این رو از استاندار هرمزگان خواهش می‌کنم در این زمینه به داد شهرداری بندرعباس برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی در سیزدهمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس، اظهار کرد: بعد از زلزله آمادگی خود را اعلام و در محله‌های مختلف حضور پیدا کرده و مسئله روشنایی فضاهای سبز، سرویس‌های بهداشتی و … را حل کردیم، در واقع حدود ۷۰ درصد مشکلات در همان شب رفع شد.

وی افزود: روز گذشته با مجموعه نظام مهندسی جلسه‌ای داشتیم و خواستار تقویت نظارت‌ها بودم. مهندسان ناظر تأسیسات باید دقت بیشتری داشته باشند در روز گذشته مجموعه آتش‌نشانی با ۴۲ درخواست از قبیل شامل حریق، بسته شدن درب، افتادن تیر برق و … روبرو شد که خوشبختانه با حضور به‌موقع به شهروندان خدمات رسانی کرد این در حالی است که تجهیزات آش نشانی بندرعباس بسیار ضعیف است و باید در این زمینه اقدامات مؤثری صورت بگیرد.

شهردار بندرعباس تاکید کرد: اگر در شهر بندرعباس اتفاقی می‌افتاد ما هیچ ماشین‌آلاتی برای آواربرداری نداشتیم و از این رو از استاندار هرمزگان خواهش می‌کنم در این زمینه به داد شهرداری بندرعباس برسد. ان‌شاءالله برنامه‌هایی برای بافت فرسوده داریم که امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

درخواست امدادرسانی شهروندان در زلزله از آتش نشانی

همچنین علیرضا بهمن‌نژاد بندری، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس نیز در این جلسه، تصریح کرد: از اعضای شورا برای حضور در ایستگاه‌های آتش‌نشانی که باعث دلگرمی پرسنل بود قدردانی می‌کنم. با شروع زلزله درخواست‌های مردمی برای کمک شروع شد و در دو ساعت ابتدایی ۴۲ مورد درخواست کمک داشتیم. پنج مورد حبس در آسانسور، ۲۲ مورد قفل شدن درب منزل، دو مورد حریق پست برق، شش مورد ریزش نمای ساختمان و یک مورد سقوط تیر برق داشتیم.

وی افزود: آتش‌نشانان ما از جان مایه می‌گذارند اما بسیاری از نیروها به دلیل کمبود امکانات در حریق گیر می‌افتند. ما درخواست مؤکد داریم که با توجه به گسترده شدن بندرعباس در راستای افزایش ایستگاه‌ها و تجهیزات این شهر اقدامات مؤثری صورت گیرد.

اسماعیل موحدی‌نژاد، معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس نیز در این جلسه اظهار کرد: فعالیت ما در ثانیه‌های اول حادثه آغاز شد. یک تیم به سمت بافت‌های فرسوده و تیمی به ساحل با فرماندهی شهردار بندرعباس اعزام شدند. نیروهای مدیریت بحران به سمت بافت فرسوده و نیروهای خدمات شهری به سمت ساحل شهر بندرعباس اعزام شدند.

وی افزود: با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در همان شب تا ۵:۰۰ صبح روشنایی پارک‌ها و بسیاری از مشکلات مربوط به فضاهای سبز و طول نوار ساحلی حل شد.

ضرورت آموزش همگانی مدیریت بحران در شهر بندرعباس

مظفر آرمیده رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس نیز در این جلسه اظهار کرد: خدا را شاکریم که این زلزله و پس‌لرزه‌هایش موجب خسارت شدیدی نشد. همکاران ما در قالب تیم‌های بحران در لحظه‌های اولیه فعال شدند و ما در نیم ساعت ابتدایی حادثه، خسارت‌های اولیه را اعلام کردیم.

وی افزود: از آنجا که رعب و وحشت و ترافیکی در سطح شهر ایجاد شده بود از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی مردم را به سمت نوار ساحلی و مکان‌های اسکان اضطراری هدایت کردیم. از همه مسئولینی که ما را در زمینه اسکان اضطراری یاری کردند قدردانی می‌کنم. آنچه حائز اهمیت است بافت فرسوده شهر و شهرک پیامبر اعظم است که تعداد زیادی از همشهری‌های ما در آن منطقه هستند که توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری بندرعباس تصریح کرد: مسئله بوستان‌های پدافند نیز بسیار حائز اهمیت است و جای تأسف دارد که مسئله پدافند برای بسیاری از مسئولین ما روشن نیست. نیازمند هستیم شورای شهر در کنار ما مسئله بوستان‌های پدافند را که در زمان‌های بحران و حوادث بسیار کارآمد هستند، پیگیری کنند. مشکل تراکم شهری بسیار مهم است و باید پیگیری جدی در این زمینه صورت گیرد. مسئله آموزش همگانی مدیریت بحران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که باید اقدامات جدی در این زمینه صورت بگیرد. بالغ بر ۵۰ مورد بازدید از مناطق آسیب‌دیده توسط همکاران ما در مدیریت بحران شهرداری صورت گرفته و ۵۰ پرونده در این زمینه تشکیل شده است.

کد خبر 536974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.