مخبر: دولت به دنبال فراوانی کالا و ثبات قیمت‌هاست

معاون اول رییس جمهور فراوانی کالا، ثبات قیمت‌ها و ارزانی را سه برنامه مهم دولت عنوان کرد و گفت:دولت مصمم است بودجه سال ۱۴۰۱ را بدون کسری ببندد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر صبح امروز - یکشنبه ۳۰ آبانماه- در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: دولت سه برنامه فراوانی کالا، ثبات قیمت‌ها و ارزانی را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت در مورد فراوانی کالا و ثبات قیمت‌ها تا حد زیادی موفق بوده است، گفت: دولت تلاش کرده است که فراوانی اجناس دچار اختلال نشود و در زمینه ثبات قیمت‌ها هم در حال تدبیر و برنامه‌ریزی هستیم تا این برنامه نیز به طور کامل محقق شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در مورد گرانی باید توجه داشته باشیم که دلایل و زمینه‌هایی وجود دارد که باعث گرانی شده نظیر آنکه با محدودیت‌های درآمدی مواجه هستیم.

مخبر با یادآوری اینکه دولت سیزدهم کشور را در شرایط سخت اقتصادی و با تورم بالا تحویل گرفت، تصریح کرد: ارز ترجیحی که البته واقعاً آن را برای اقتصاد کشور مفید نمی‌دانم اما در هر صورت جز ابزارهایی بوده که فنر قیمت‌ها را طی سال‌های اخیر متراکم نگه داشته است و متأسفانه بخش عمده مجوزی که مجلس برای سال ۱۴۰۰ برای استفاده از ارز ترجیحی داده بود در دولت گذشته هزینه شده بود و در نتیجه ما با مشکلات متفاوتی مواجه بودیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی و تدابیر خوبی در مدت اخیر شکل گرفته و خوشبختانه در بخش ذخایر کالاهای اساسی وضعیت خوبی داریم و تهدیدی وجود ندارد اما دسترسی به نتایج مطلوب قطعاً زمان بر خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مصمم است بودجه سال ۱۴۰۱ را بدون کسری ببندد که این خود کار مهمی است و ساماندهی بانک‌ها و جلوگیری از خلق پول که پایه پولی را تغییر می‌دهد و نتیجه‌اش تورم می‌شود نیز در بودجه سال آینده کاملاً دیده شده است و امیدوارم با کمک مردم مشکلات را حل کنیم و اجازه ندهیم بیش از این بر مردم فشار وارد شود.

کد خبر 536968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.