مجوز جدید برای کاربری‌های جاذب سفرهای درون شهری صادر نمی‌شود

شهردار کاشان با بیان اینکه بیشترین نقاط پرترافیک شهری مربوط به هسته مرکزی شهر است، گفت: از این پس برای کاربری‌های جاذب سفرهای درون شهری در هسته مرکزی شهر مجوز صادر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بخشنده ‎امنیه امروز در حاشیه برگزاری سومین جشنواره آموزشی"رو به راه باشیم" و در برنامه رادیو ترافیک که با تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در حال برگزاری است، با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های مدیریت جدید شهری توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به خصوص در حوزه فرهنگ شهروندی است، اظهار کرد: جشنواره "رو به راه باشیم" یکی از همین برنامه‌ها است که از ۲۰ مهر آغاز و تا ۲۶ آذرماه در سطح شهر کاشان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ترافیک و موضوع حمل و نقل شهری یکی از مباحث مهم در بحث مدیریت شهری به خصوص در کاشان است، افزود: این موضوع علاوه بر مباحث مدیریت شهری ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی را هم شامل می‌شود که توجه بیش از پیش را طلب می‌کند.

شهردار کاشان از تعویض پلاک حدود چهار هزار و ۵۰۰ موتور و اتومبیل در کاشان خبر داد و تصریح کرد: با فرض اینکه حدود ۷۰۰ وسیله از این تعداد طبق برآوردها وسیله جدید بوده و برای هر وسیله طبق استاندارد ۲۵ متر فضا در شهر نیاز داشته باشیم برای تأمین فضای وسایل نقلیه جدید حداقل پنج هزار متر معبر نیاز است.

وی زمان اوج ترافیک در هسته مرکزی شهر را در بین ساعت‌های ۱۱ تا ۱۳ و ۱۸ تا ۲۰ دانست و افزود: توسعه و تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از راهکارهای کاهش ترافیک شهری است که با وجود تلاش‌های زیاد تیم جدید مدیریت شهری متأسفانه به دلیل همکاری نکردن برخی از سازمان‌ها و نهادهای کاشان تاکنون نتوانسته‌ایم این فعالیت‌ها را به ثمر بنشانیم.

بخشنده امنیه، تکمیل رینگ‌های شهری را از دیگر اقدامات لازم برای کاهش ترافیک شهری برشمرد و خاطرنشان کرد: افزایش نقاط پایش تصویری نیز از دیگر راهکارهای حل معضل ترافیک است که هم اکنون ۱۸ نقطه در شهر کاشان وجود دارد و در تلاش هستیم به ۱۰۰ نقطه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه فاز نخست زیرگذر در حال ساخت کاشان قرار است تا ۲۲ بهمن افتتاح شود، تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم مدیریت شهری برای کاهش معضل ترافیک، احداث زیرگذر مرکزی شهر حدفاصل بیمارستان نقوی تا چهارراه سلمان است که فعلاً فعالیت‌های مطالعاتی آن توسط تیم مشاور در حال انجام است.

کد خبر 536932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.