۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
اصفهان زیر تیغ آلودگی هوا

آلودگی هوا بزرگترین معضل کلانشهرهای ایران است و اصفهان یکی از استان‌هایی است که آلودگی هوا در آن با سرعت در حال افزایش است تا حدی که در دو سال اخیر آلوده‌ترین کلانشهر کشور بوده است.

در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته تعداد روزهای آلوده امسال در اصفهان ۵۰ درصد افزایش یافته و همچنان اقدامات مجموعه مدیریت استان در این زمینه توانایی کنترل این روند را نداشته است. همچنین از ابتدای پاییز امسال یک روز با هوای پاک برای شهروندان اصفهانی وجود نداشته است.

توسعه ناپایدار و بالا بودن میزان صنایع بزرگ و آلاینده‌ها و حرکت وسایل نقلیه و سایر موارد آلاینده منجر به کاهش تاب‌آوری هوای اصفهان شده است. در استان اصفهان بیش از ۴۵۰ صنعت آلاینده در شعاع کمتر از ۵۰ کیلومتری شهرها و تنها در هفت درصد استان باعث افزایش آلودگی شده همچنین ۷۸ صنعت بزرگ و شهرک‌های صنعتی هم در همین مساحت مستقر است.

در استان اصفهان بیش از ۴۵۰ صنعت آلاینده در شعاع کمتر از ۵۰ کیلومتری شهرها و تنها در هفت درصد استان باعث افزایش آلودگی شده همچنین ۷۸ صنعت بزرگ و شهرک‌های صنعتی هم در همین مساحت مستقر است. روزانه ۲.۴ لیتر گازوئیل مصرفی استان در مرکز اصفهان مصرف می‌شود که یک میلیون ۴۰۰ هزار لیتر از آن بیش از پنج هزار قسمت در میلیون گوگرد دارد.

خبرنگار: شهین‬ اصلانی / ‏تصویربردار: علیرضا وثیق انصاری، مهدی باغبان بصیر / ‏‬ تدوینگر: سجاد اصلانی

فیلم / ‏‬ دانلود

کد خبر 536925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.