آموزش و پرورش با دخیل کردن خانواده در امر آموزش فرزندان موفق خواهد بود

امام جمعه کاشان با انتقاد از حذف خانواده در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با دخیل کردن خانواده در امر آموزش فرزندان موفق خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با اعضای کارگروه کاهش، کنترل و پیشگیری از طلاق شهرستان کاشان، با انتقاد از افزایش آمار طلاق، اظهار کرد: امروز عده‌ای ثبت بالای آمار طلاق را افتخار می‌دانند که قبح این کار را از بین می‌برد.

وی به نقش والدین در رفع مشکلات زندگی فرزندانشان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در خانواده، عاطفه مادری به سمت داماد و عاطفه پدری به طرف عروس می‌رود، لذا نقش آن‌ها در ایجاد محبت، دوستی و زندگی پایدار بین عروس و داماد بسیار کارساز بوده و از جدایی و درگیری آن‌ها جلوگیری می‌کند.

امام جمعه کاشان با انتقاد از کم رنگ شدن نقش خانواده در جریانات اجتماعی و با بیان اینکه در قرآن خانواده نقش اول را در رفع مشکلات اجتماعی دارد، گفت: نقش مشاوران، دستگاه قضا و سیستم اجرایی را در جریانات اجتماعی تعریف کرده‌ایم، ولی نقش خانواده را تعریف نکرده‌ایم، در حالی که در جریان زندگی و ازدواج نقش خانواده‌ها مؤثر بوده است.

سلیمانی به فروپاشی شالوده خانواده در غرب اشاره کرد و ادامه داد: در ایران خانواده نقش اصلی را در تحکیم بنیان زندگی زوج‌های جوان دارد که باید پررنگ‌تر شود؛ زیرا تجربه نشان داده هر کجا خانواده وارد شده، مشکلات به حداقل رسیده است. اگر کارگروه کاهش، کنترل و پیشگیری از طلاق شهرستان کاشان راهکارهای قرآنی را در دستور کار قرار دهد، قطعاً در کاهش آمار طلاق این شهرستان موفق خواهند بود.

وی با انتقاد از حذف خانواده در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با دخیل کردن خانواده در امر آموزش فرزندان موفق خواهد بود.

کد خبر 536899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.