لزوم توجه به پروژه‌های محرک توسعه در منطقه ۱۱ اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات منطقه ۱۱ شهرداری گفت: باید با تعریف و تخصیص اعتبار ویژه پروژه‌های محرک توسعه، اقدام به رفع نواقص در این منطقه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر مهروی‌پور امروز یکشنبه_ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰_ در هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روند اختصاص بودجه شهرداری در سال‌های اخیر و تأکیدی که در نطق‌ها و تذکرات هفته‌های گذشته در این خصوص شده است، اظهار کرد: منطقه رهنان سال ۸۲ به اصفهان الحاق و تبدیل به یکی از مناطق شهر شد که گستره زیادی از بافت قدیمی و گردشگری اصفهان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۱ شهرداری، شهدای شاخصی در دوران انقلاب و دفاع مقدس تقدیم کرده است لذا باید اقدامات مناسبی برای رفع محرومیت‌ها در این منطقه انجام شود، افزود: با وجود آنکه بودجه‌های مربوط به رفع محرومیت و اجرای پروژه‌های محرک توسعه در این منطقه تصویب شده است، اما تخصیص ردیف‌ها برای هزینه‌های اجرایی و رفع کاستی‌ها کافی نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از راه‌اندازی میز محلات و انتخاب دستیار ویژه شهردار در این زمینه، تصریح کرد: یکی از معضلات این منطقه گره‌های ترافیکی است؛ با وجود اینکه منطقه ۱۱ در قلب شهر نیست، اما تردد در خیابان‌های آن سخت بوده و باید پس از تشکیل جلسه و طرح‌ریزی اقدامات لازم، رفع مشکل ترافیک مجدانه دنبال شود.

وی اضافه کرد: در این منطقه کمبود فضاهای فرهنگی و ورزشی به ویژه برای بانوان به چشم می‌آید، ۱۱۷ هکتار بافت فرسوده وجود دارد و ۵۰ درصد آن شامل اراضی کشاورزی بوده که داخل محدوده شهری قرار گرفته است؛ لذا باید با تعریف و تخصیص اعتبار ویژه پروژه‌های محرک توسعه، اقدام به رفع نواقص در این منطقه کرد.

مهروی‌پور با بیان اینکه هدف شورای ششم توجه ویژه به محلات کم‌برخوردار است، تاکید کرد: باید ردیف‌ها و تبصره‌های مدیریت شهری توسط مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر پیگیری و ارتقا پیدا کند تا بتوان از طریق انتشار اوراق مشارکت، از منابع ملی برای توسعه شهر استفاده بیشتری کرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است پاسخ تذکر اعضای شورای شهر در صحن علنی شورای اسلامی شهر برای رسیدگی به معضل محلات شهر مطرح شده، به‌صورت گزارش سه ماهه توسط هیئت رئیسه شورا درخواست شده و به اعضای شورای ارائه شود در حالی که هنوز هیچ گزارشی مبنی بر تذکرم درباره محله شهید کشوری و دنارت ارائه نشده است.

کد خبر 536878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.