آیا واکسن کرونا خطر ابتلا به کرونای طولانی مدت را کاهش می‌دهد؟

متخصصان معتقدند که واکسن کرونا خطر ابتلا به کرونای طولانی مدت و نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیشتر افرادی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند نوع خفیف تا متوسط آن را تجربه می‌کند و پس از گذشت چند روز بهبود پیدا می‌کنند، اما تعداد قابل توجهی از آن‌ها پس از بهبود یافتن و گذراندن خطر عفونت دچار مشکلات طولانی مدت می‌شوند، که به این وضعیت کرونای طولانی مدت گفته می‌شود. علائم کرونای طولانی مدت شامل خستگی شدید، تنگی نفس، تپش قلب، درد قفسه سینه، مه مغزی، تغییر حس بویایی و چشایی و درد مفاصل می‌شود.

متخصصان باور دارند که افراد مسن و کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به کرونای طولانی مدت قرار دارند. نتایج بررسی‌های انجام شده نیز نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان دچار کرونای طولانی مدت می‌شوند. شواهد ارائه شده حاکی از این است که کودکان نیز ممکن است علائم طولانی مدت بیماری کووید -۱۹ را تجربه کنند.

به گفته پژوهشگران، واکسن‌های کرونا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را کاملاً از بین نمی‌برد، اما به میزان قابل توجهی خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری و کرونای طولانی مدت را کاهش می‌دهد. واکسن‌های کرونا در مرحله اول مانع بروز بیماری می‌شود، اما نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد حتی در صورتی که فرد پس از واکسیناسیون به عفونت دستیابی به موفقیت مبتلا شود، باز هم خطر ابتلاء به کرونای طولانی مدت کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 536867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.