ایستگاه‌های آتش نشانی تبریز باید افزایش یابد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز گفت: هم اکنون ۲۳ ایستگاه عملیاتی فعال در تبریز وجود دارد که طبق استاندارد باید این تعداد به ۳۷ ایستگاه عملیاتی در شهر افزایش پیدا کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، علیرضا زبردست در جلسه بررسی و رفع مشکلات آتش نشانی، اظهار کرد: هم اکنون آتش‌نشانی تبریز از ۵۰۹ نفر نیروی عملیاتی برخوردار است که طبق استاندارد باید این رقم به ۷۷۰ نفر برسد.

وی افزود: زمان رسیدن اکیپ‌های آتش‌نشانی به محل حادثه بین سه تا پنج دقیقه است و همه خودروهای مورد استفاده در عملیات‌ها مربوط به دهه ۶۰ تا ۸۰ است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: سال ۹۳ نردبانی به قیمت سه میلیارد و ۴۵۰ تومان خریداری شده بود که سال جاری برای تعمیر آن هفت میلیارد هزینه برآورد شد که با حمایت هیئت‌مدیره سازمان با مبلغ دو میلیارد، همین اقدام در تبریز به ازای دو سال نگهداری و آموزش ۱۵ نفر انجام گرفت.

زبردست تاکید کرد: به دلیل هزینه بالای احداث و توسعه ایستگاه آتش‌نشانی، سه پست عملیاتی ایجاد شد که دو پست آن در مناطق ائل‌گلی و عون بن علی در هفته جاری مشغول فعالیت می‌شود و طبق هماهنگی‌های انجام‌یافته با شهرداری منطقه هشت مقرر شد پست ۱۷ شهریور به صورت ایستگاه انجام وظیفه کند.

وی با بیان اینکه ۲۱۰۱ مورد عملیات در شش ماهه اول سال داشتیم که ۵۰ درصد این حوادث مربوط به عدم هماهنگی سازمان‌ها در ایمن سازی آسانسور است، تصریح کرد: آسانسور ساختمان پس از استانداردسازی تحویل مالک شده و نگهداری آن توسط خودشان باید انجام گیرد بنابراین با یک قطع جریان برق روزانه آتش نشانان به بیش از ۱۹ مورد عملیات اعزام شدند که این نوع عملیات امدادی در شرح وظایف آتش‌نشانی نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز اضافه کرد: به مشکلات اجرای عملیات‌های مشترک بین هلال احمر و اورژانس با اجرای تفاهم‌نامه‌های همکاری پایان دادیم و در راستای ایمن‌سازی بازار تبریز اقدامات مهم و اساسی نیز صورت گرفته است.

زیردست گفت: با همکاری دانشگاه آزاد ایلخچی که از موفق‌ترین دانشگاه‌ها در امر تولید پهپاد و روباتیک است، یک دستگاه پرنده آتش‌نشان با توانایی اطفای حریق، شناسایی گازهای سمی و تصویربرداری تولید و آماده بهره‌برداری شده است.

کد خبر 536857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.