ساماندهی ۲۲ نفر از رانندگان سرویس مدارس در فومن

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن گفت: ۲۲ نفر از رانندگان سرویس مدارس این شهر با ثبت نام در سامانه سپند ساماندهی شدند.

جواد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تاکنون ۲۲ نفر از رانندگان سرویس مدارس با ثبت نام در سامانه سپند، توسط سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن ساماندهی شده‌اند که ۹۵ درصد این رانندگان زن و پنج درصد مرد هستند.

وی افزود: امسال رانندگان فومن از طرح ثبت‌نام سرویس مدارس استقبال نکرده‌اند، اما در صورت بازگشایی مدارس در ابتدای آذرماه سال جاری، تعداد رانندگان افزایش خواهد یافت.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری فومن داشتن گواهینامه معتبر، معاینه فنی، بیمه نامه خودرو و دریافت دو مرحله واکسن کرونا را از مهمترین شرایط افراد در طرح ثبت نام سرویس حمل‌ونقل مدارس دانست و تصریح کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، استعلام عدم سو پیشینه و عدم اعتیاد رانندگان در سامانه سپند اجباری نیست، اما سازمان حمل‌ونقل با تشکیل پرونده برای رانندگان دارای صلاحیت، پروانه فعالیت سرویس مدارس صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: خودروی رانندگان برای بازدید علائم و ایمنی و استعلام گواهینامه به پلیس راهور ارسال می‌شود و در صورت داشتن مشکلات فنی، سابقه تصادف خطرناک و یا نمره منفی، پروانه فعالیت حمل‌ونقل مدارس برای آنان صادر نمی‌شود.

جباری با تاکید بر اینکه اولیای دانش آموزان باید از رانندگانی برای سرویس مدارس بهره ببرند که کارت شناسایی ویژه سرویس مدارس توسط سازمان حمل و نقل شهرداری فومن برای آن صادر شده است.

خاطرنشان کرد: با بازگشایی مدارس، گشت بازرسی تاکسیرانی سازمان حمل و نقل شهرداری فومن با همکاری پلیس راهور به صورت روزانه بر فعالیت رانندگان حمل و نقل مدارس نظارت خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 536774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.