ریسپکت بهمن موتور + بررسی، عکس، مشخصات و قیمت خودرو جدید (Recpect)

محصول جدید بهمن موتور با نام رسپکت (Recpect) یک سدان است که تا پایان سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، سدان جدید بهمن موتور به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است و می‌تواند ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، همچنین یک گیربکس CVT ۹ سرعته دستی نیز این سدان را همراهی خواهد کرد. گفته می‌شود این سدان از نظر پلتفرم مشابه به چری آریزو ۵ و آریزو ۶ است.

کووین ژوآندو ( Cowin Xuandu) یا رسپکت

همکاری گروه بهمن با زیرمجموعه‌های هلدینگ چری از زمان عرضه فیدلیتی بالا گرفته، ریسپکت نام سدان جدید گروه بهمن است که در اصل و در کشور چین به اسم کووین ژوآندو معروف است.

کووین ژوآندو در حقیقت نسخه ارتقا یافته چری آریز و ۷ است و در نمای جلو ژوآندو، شاهد استفاده از سبک طراحی متفاوتی نسبت به سبک طراحی خود کووین هستیم. جلوپنجره حدوداً سبکی مشابه محصولات دوج گرفته و استراکچر کلی قسمت جلو به همراه بخش جانبی خودرو، ناخدا گاه ما را یاد سدان های فولکس واگن می‌اندازد.

ریسپکت بهمن موتور + بررسی، عکس، مشخصات و قیمت خودرو جدید (Recpect)

نمای ظاهری ریسپکت بهمن موتور

رسپکت (Recpect) بهمن موتور یک سدان کلاس C است که از طراحی به روزی بهره می‌برد. شاید می‌توان گفت جذاب ترین قسمت رسپکت بهمن موتور نمای جلوی آن است که در واقع تا حدودی از طراحی‌های جدید کمپانی پژو الهام گرفته است. یک طراحی خشن که جلو پنجره هم به صورت دو تکه طراحی شد. طراحی چراغ‌های روز هم دو تکه هستند که یک تکه داخل چراغ و تکه دیگر ادامه آن در زیر سپر قرار گرفته است. طبق عکس‌های منتشر شده از این خودرو قسمتی از جلو پنجره آن به رنگ قرمز و دو رنگ آبی در آمده است که تا حدودی شبیه به خودروهای M بی ام و است.

نمای کناری رسپکت خیلی ساده طراحی شده است و وجود تنها دو خط که یکی از چراغ‌های عقب شروع شده و تا روی گلگیر ادامه دارد تا دیگری که باعث شده کمی این خودرو عضلانی به نظر برسد. نمای عقب رسپکت بهمن موتور طراحی خوبی دارد. با اینکه کمی از توازن خارج شده اما باز هم گمان می‌رود که بتواند سلایق مختلفی را پوشش دهد. چراغ‌های عقب دو تکه کاملاً کشیده طراحی شده و بهم نزدیک شده اما متصل نیستند. روی درب صندوق هم یک برآمدگی شبیه باله عقب را داریم که باعث شده کمی رخ این خودرو اسپرت به نظر برسد. روی سپر عقب و در زیر جایگاه پلاک در دو طرف خروجی‌های اگزوز را می‌بینیم اما معلوم نیست که اینها واقعی یا همانند اکثر خودروهای چینی فیک باشند.

طول ۴۶۶۶ میلیمتر
عرض ۱۸۲۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۸۳ میلیمتر
فاصله محوری ۲۷۰۰ میلیمتر
وزن ۱۴۰۹ کیلوگرم

کابین و نمای داخلی ریسپکت بهمن موتور

کابین رسپکت جز جذاب ترین کابین‌های بازار ایران است که امکانات خوبی دارد: اول از همه وجود یک صفحه نمایش بزرگ لمسی است که به صورت تقریباً جدا از داشبورد طراحی شده و روی دریچه‌های هوای سیستم تهویه مطبوع است.

در زیر دریچه‌های هوا چندین کلید می‌بینیم جهت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و سایر آپشن های خودرو که با یک قاب کرومی به همراه دسته دنده در یک قسمت قرار گرفته اند. فرمان این خودرو هم به صورت D کات طراحی شده که هم چهره اسپرت خودرو را حفظ کند و هم اینکه راننده فضای پای مطلوبی داشته باشد.

ریسپکت بهمن موتور + بررسی، عکس، مشخصات و قیمت خودرو جدید (Recpect)

امکانات رفاهی ریسپکت بهمن موتور

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی احتمالی این خودرو می‌توان به شش کیسه هوا، رینگ‌های ۱۷ اینچی، تودوزی چرمی، دوربین ۳۶۰ درجه، نورپردازی مخفی داخل کابین، تنظیم صندلی راننده به صورت برقی در شش جهت، تنظیم صندلی شاگرد به صورت برقی در چهار جهت، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی برای مولتی مدیا، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم‌های ترمز کمکی با برنامه کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش یا TCS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز یا EBD، سنسور نور و باران، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای و سانروف اشاره کرد.

مشخصات فنی ریسپکت بهمن موتور

طبق اعلام گروه بهمن، رسپکت مجهز به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر است که توان تولید حداکثر ۱۵۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین جعبه دنده این خودرو هم از نوع CVT با تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته است که البته این گیربکس در آریزو ۵ توربو جدید نیز به کار رفته است. بهمن موتور مصرف سوخت ترکیبی آن را نیز ۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است.

خودروی Cowin Xuandu یا همان رسپکت بهمن موتور از پلت فرم چری آریزو ۷ سدان (تولید سال‌های ۲۰۱۳ - ۲۰۱۹) بهره می‌برد که به طور جدی بازطراحی شده است. حتی ابعاد و نسبت‌های کلی خودرو در قسمت درب‌ها و شیشه‌ها حفظ شده است. با این حال از نظر طراحی کاملاً تغییر کرده است و تجهیزات روشنایی و تمام لوازم جانبی خارجی بدنه جدید هستند.

از نظر ابعاد، این خودرو همکلاس با خودروهای هیوندای الانترا یا تویوتا کرولا است و ابعاد آن عبارت است از: طول - ۴۶۶۶ میلی متر، عرض - ۱۸۲۵ میلی متر، ارتفاع - ۱۴۸۳ میلی متر. فاصله بین دو محور نیز ۲۷۰۰ میلی متر است. همانطور که آریزو ۷ اصلی دارای سیستم تعلیق عقب مستقل بود، این خودرو نیز دارای سیستم تعلیق مستقل در عقب و جلو است.

حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی
نوع موتور توربو
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک CVT
تعداد سیلندر ۴
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ ۱۶
قدرت ۱۵۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰-۴۰۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
نوع سوخت بنزین

ریسپکت بهمن موتور + بررسی، عکس، مشخصات و قیمت خودرو جدید (Recpect)

قیمت حدودی ریسپکت بهمن موتور

ریسپکت، خودروی جدید گروه خودروسازی بهمن در حال تست و بررسی در خیابان‌های تهران دیده شد و قرار تا پایان سال جاری روانه بازار شود و احتمالاً قیمت آن بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

کد خبر 536773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.