ابلاغ ضرورت‌های اداری مرتبط با مدیریت روستایی به تمامی استان‌ها

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت : برخی ضرورت‌های اداری مرتبط با مدیریت روستایی و موارد لازم‌الاجرا توسط دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی از سوی این سازمان به استانداری‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اشکان کریمی اظهار کرد: با توجه به فعالیت ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تغییرات صورت گرفته در ارکان مدیریت روستایی، این ضرورت‌های اداری مرتبط با مدیریت روستایی و موارد لازم‌الاجرا توسط دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی از سوی این سازمان ابلاغ شده است.

وی افزود با توجه به ماده ۸ اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها (مصوب بهمن ۱۳۸۰)، فاصله بین خاتمه خدمت دهیار تا انتخاب دهیار جدید نباید بیش از سه ماه به‌طول انجامد و دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها موظفند با همکاری واحدهای گزینش استانداری‌ها به طریقی اقدام کنند تا در گزینش دهیاران تسریع شود و پس از تأیید گزینش، بخشداران موظف به صدور حکم دهیار است.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص ساعات کار دهیاران پاره‌وقت تأکید شده است که شوراهای اسلامی روستاها موظف به تعیین ساعات حضور و کار دهیاران پاره وقت از یک تا ۴ ساعت در روز هستند و شوراها موظفند ساعات فعالیت دهیاران پاره‌وقت را با لحاظ حجم فعالیت دهیار، میزان اعتبارات دهیاری و قابلیت و ویژگی‌های روستا تعیین کنند.

وی با بیان اینکه دهیاران پاره‌وقت موظف هستند تابلویی از ساعات حضور خود را برای اطلاع اهالی در مکانی مناسب در دهیاری نصب کنند، تصریح کرد: تعیین میزان فعالیت چهار ساعت در روز برای تمامی دهیاران روستاهای با جمعیت کمتر از هزار نفر، فاقد توجیه منطقی است و ضرورت دارد حد نصاب قانونی مندرج در تبصره ۲ ماده ۳۲ آئین‌نامه مالی دهیاری‌ها برای هزینه‌کرد امور جاری رعایت شود.

کریمی گفت: در این ابلاغیه برای ممانعت از تضییع حقوق دهیاران و نیروهای شاغل در دهیاری، دهیار و مسئول امور مالی دهیاری موظف به تنظیم لیست بیمه و پرداخت به‌موقع حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی شده‌اند و مسئولیت پاسخگویی به مشکلات ناشی از نبود اجرای این امر نیز بر عهده ایشان خواهد بود.

وی افزود: از دیگر مواردی که از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد تأکید قرار گرفت، ضرورت حفظ کلیه اسناد اداری دهیاری در محلی مطمئن با تأیید شورای اسلامی روستا و بخشداری و همچنین استفاده از مهر دهیاری صرفاً در مکاتبات اداری است.

کد خبر 536772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.