آرامستان‌های قدیمی سطح شهر سنندج ساماندهی می‌شود

شهردار سنندج از عزم جدی شهرداری و اوقاف جهت ساماندهی آرامستان های قدیمی سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: وضعیت آرامستان‌های قدیمی از لحاظ بصری بسیار نامطلوب است از این رو ساماندهی این مکان‌ها یکی از اولویت‌های شهرداری است.

به گزارش ایمنا، انور رشیدی اظهار کرد: تعداد زیادی آرامستان قدیمی در سطح شهر وجود دارد که متأسفانه به دلیل عدم ساماندهی در حال حاضر به مکانی برای تجمع معتادین متجاهر تبدیل شده و از لحاظ بصری فضای بسیار نازیبایی دارد.

وی افزود: از آنجا که سالهاست دفن اموات در آرامستان هایی نظیر آرامستان تپه شیخ محمد باقر، تایله، شیخ محمد صادق، قشلاق و فرجه صورت نمی‌گیرد؛ این آرامستان‌ها به شکل متروکه درآمده و به مکانی جهت انباشت زباله و آسیب‌های اجتماعی مبدل شده و علاوه بر نازیبایی در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج در این دوره ساماندهی این آرامستان‌ها و تبدیل این اماکن به فضاهای سبز و فعالیت‌های فرهنگی در راستای توسعه سرانه فضای سبز و مکانی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان است.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به اینکه مالکیت این آرامستان ها در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه است جلساتی با مدیران این سازمان برگزار شد که خوشبختانه این طرح مورد استقبال قرار گرفت؛ تعامل و همکاری مدیرکل اوقاف با شهرداری در راستای اجرای این طرح قابل تقدیر است.

رشیدی از عزم جدی شهرداری و اوقاف جهت ساماندهی آرامستان های قدیمی خبر داد و گفت: پس از برگزاری جلسه و بازدید میدانی از وضعیت این آرامستان‌ها؛ نحوه مشارکت مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی آرامستان‌های سطح شهر پس از توافق با اداره اوقاف و مصوبه شورای شهر وارد فاز اجرایی خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: با این اقدام مهم و ماندگار بتوانیم علاوه بر ساماندهی آرامستان های قدیمی گام مهمی در خصوص ارتقا سیما، منظر سطح شهر، توسعه سرانه فضای سبز و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برداریم.

منبع: ایسنا

کد خبر 536770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.