محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی در اسلواکی با افزایش مبتلایان

اسلواکی از روز دوشنبه، ۲۲ نوامبر، با بیش از ۹ هزار نفر ابتلای روزانه به کووید ۱۹ و نزدیک به ۳ هزار بستری در بیمارستان، محدودیت‌ها را تشدید خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نخست‌وزیر ادوارد هگر محدودیت‌های جدید را به عنوان «قرنطینه محلی برای افراد واکسینه نشده» توصیف کرده است، اما افراد واکسینه‌شده نیز در مناطقی با وخیم‌ترین وضعیت تحت‌تأثیر قرار خواهند گرفت.

قوانین جدید که روز پنجشنبه هفته گذشته توسط دولت تصویب شد، دو حالت (OP و OTP) را معرفی می‌کند. OP شامل افراد کاملاً واکسینه شده، افرادی که در عرض ۱۸۰ روز از کووید -۱۹ بهبود یافته‌اند، افرادی که از بیماری بهبود یافته و حداقل یک دوز تزریق کرده‌اند و کودکان ۲ تا ۱۲ ساله با نتیجه آزمایش منفی است.

کارکنان دسترسی نامحدود به محل کار خود در مناطق سبز و نارنجی را خواهند داشت. در مناطق قرمز، قرمز تیره و سیاه باید مدرکی مبنی بر واکسیناسیون کامل، بهبودی یا نتیجه آزمایش منفی نشان دهند (حالت OTP) .

در مناطق سبز، نارنجی و قرمز هیچ محدودیتی برای ساعات کاری مغازه‌های غیر ضروری وجود نخواهد داشت. در مناطق قرمز تیره و سیاه آن‌ها مجاز هستند از ساعت ۵ صبح تا ۱۰ شب به مشتریان خدمات ارائه دهند.

تراکم مشتری در نواحی قرمز، قرمز تیره و مشکی تقسیم‌بندی می‌شود؛ ۱ نفر در هر ۱۵ متر مربع برای مغازه‌هایی که در حالت OP کار می‌کنند و ۱ نفر در هر ۲۵ متر مربع برای مغازه‌های ضروری در حالت OTP هستند.

رویدادهای دسته جمعی در حالت OP را می‌توان بدون محدودیت ظرفیت در مناطق سبز و نارنجی سازماندهی کرد. تعداد حضور ۲۰۰ نفر در نواحی قرمز، ۱۰۰ نفر در نواحی قرمز تیره و ۵۰ نفر در مناطق سیاه محدود شده است.

در مناطق قرمز، قرمز تیره و سیاه، حداکثر ۶ نفر می‌توانند در رویدادهایی که در حالت OTP برگزار می‌شود شرکت کنند و سازماندهی رویدادهای دسته جمعی در حالت اولیه (بدون بررسی مدارک سلامت از کرونا) ممنوع است.

استفاده از ماسک صورت در تمام مناطق رنگی در محیط‌های بسته اجباری است. برای نواحی قرمز، قرمز تیره و مشکی پوشش باید از نوع ماسک تنفسی FFP2/KN95 باشد. تعهد ماسک در مورد رویدادهای جمعی که در فضای باز برگزار می‌شود نیز اعمال می‌شود.

اقدامات سخت‌گیرانه به مدت سه هفته اجرا خواهد شد. پس از آن و در صورت بهبود وضعیت، قوانین جدید را می‌توان دوباره تنظیم کرد.

نزدیک به ۴۵ درصد از جمعیت اسلواکی به طور کامل واکسینه شده‌اند. نخست وزیر ادوارد هگر گفت که ۸۰ درصد از بیماران کووید ۱۹ واکسینه نشده‌اند و بیمارستان‌ها تحت فشار بسیار زیاد قرار دارد و به همین علت جراحی‌های برنامه‌ریزی شده به حالت تعلیق در آمده است و کمبود تجهیزات بیماران ریوی و تخت‌های ICU به شدت احساس می‌شود.

وی از افراد واکسینه نشده خواست که دیگر در تزریق واکسن تردید نکنند و از تجهیز مراکز واکسیناسیون برای جلوگیری از ایجاد صفوف طولانی خبر داد.

محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی در اسلواکی با افزایش مبتلایان

کد خبر 536749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.