ارزش ۱۶ هزار میلیارد ریالی پرونده‌های قاچاق کالا در هفت ماهه ۱۴۰۰

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در هفت ماهه سال جاری پنج هزار و ۱۳۸ پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۱۶هزار میلیارد ریال تشکیل شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، علیرضا رستمی اظهار کرد: ۳۰۰ هزار و ۴۵۱ مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در هفت ماهه امسال انجام شده است و نظارت ویژه بر بازار اقلام و کالاهای اساسی در بازار در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: این بازرسی‌ها طی مدت یاد شده منجر به تشکیل ۵ هزار و ۱۳۸ پرونده قاچاق به ارزش بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان شده است.

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت با اشاره به اینکه تمام پرونده‌های متخلفان پس از تحقیقات تکمیلی، جهت تعیین تکلیف در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: تحقق قانون مبارزه با قاچاق کالا مستلزم اراده جدی، هماهنگی و همکاری متولیان و مسؤولان امر مبارزه با قاچاق است.

به گفته رستمی، بیشترین کالای قاچاق کشف شده در هفت ماهه امسال، مواد غذایی و خوراکی، لوازم یدکی و لاستیک، کالاهای موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق، رایانه و قطعات آن و لوازم خانگی بوده است.

وی ضمن تأکید بر اینکه همه سازمان‌های مسؤول در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطابق قانون باید همکاری شایسته‌ای با هم داشته باشند تا پیگیری‌ها به نتیجه برسد، گفت: کنترل و رصد واردات و صادرات کالا با هوشیاری هرچه بیشتر، علاوه بر تشدید نظارت‌های مستمر و هدفمند، می‌تواند مسیر را برای فعالیت مطلوب‌تر تولیدکنندگان و بازرگانان فراهم کنند.

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت با بیان اینکه تلاش جدی صورت می‌گیرد تا شکایات ثبت شده در زمان قانونی آن رسیدگی شود، گفت: در هفت ماهه امسال ۱۲۱ هزار و ۸۷۰ فقره گزارش و شکایات مردمی شامل حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحدهای صنفی و غیر صنفی بر اساس نوع تماس به صورت حضوری، تلفنی، کتبی و سامانه ۱۲۴ ستادهای خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت و بررسی شده است.

رستمی با اشاره به روند کاهش هشت درصدی تعداد شکایت ثبت شده در هفت ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۲۴ مستقر در سازمان‌های صنعت استان‌ها به صورت شبانه روزی آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه تخلفات اقتصادی در سراسر کشور است که در این راستا کارشناسان و بازرسان با دریافت سریع شکایت نتایج اقدامات انجام شده را در اسرع وقت در سامانه درج می‌کنند. همچنین شهروندان قادر خواهند بود با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود در حداقل زمان ممکن مطلع شوند.

کد خبر 536713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.