توسعه گیاهان دارویی در سطح ۲۹۸ هزار هکتار از مراتع کشور

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: ظرف مدت چهار سال اخیر، ۲۹۸ هزار هکتار توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی کشور صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، ترحم بهزاد با بیان اینکه این میزان توسعه گیاهان دارویی حدود ۴۸ هزار هکتار بیش از کل هدف‌گذاری در برنامه ششم توسعه بوده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه مکلف بودیم ظرف پنج سال، ۲۵۰ هزار هکتار توسعه گیاهان دارویی در مراتع داشته باشیم، اما در مدت چهار سال به توسعه ۲۹۸ هزار هکتار گیاهان دارویی دست پیدا کردیم.

وی افزود: در سال نخست ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار، در سال دوم ۶۱ هزار و ۶۰۰ هکتار، در سال سوم ۷۴ هزار و ۵۰۰ هکتار و در سال ۹۹ حدود ۱۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار توسعه گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: برای سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۲۰ هزار هکتار توسعه گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی پیش بینی کرده‌ایم که تحقق آن بستگی به میزان بارندگی‌ها و شرایط آب و هوایی دارد. میزان تولید به نوع گونه‌های گیاهان دارویی بستگی دارد، اما به طور میانگین تولید گونه‌هایی مانند باریجه و آنغوزه در هر هکتار حدود ۲۰ کیلوگرم است. بذر و نهاده‌های مورد نیاز برای توسعه گیاهان دارویی در مراتع تأمین و مکان‌یابی‌ها انجام شده است و با بارندگی‌های مؤثر بذرپاشی صورت می‌گیرد.

بهزاد با اشاره به اینکه بذرپاشی به طور معمول از ۲۰ مهرماه هر سال آغاز می‌شود، گفت: امسال به دلیل کاهش بارندگی، بذرپاشی در برخی مناطق مرتعی به تأخیر افتاده و تاکنون در سطح ۱۱ هزار ۴۰۰ هکتار توسعه گیاهان دارویی داشته‌ایم.

کد خبر 536700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.