آموزش مهارت‌های زندگی از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: آموزش مهارت‌های زندگی در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی اهمیت بسزایی دارد، آموزش این مهارت‌های زندگی به نوجوانان و جوانان به خصوص در محلات آسیب دیده، عامل مهمی در زمینه ارتقاء سلامت روانی جامعه است.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، محمدمهدی اسماعیلی همچنین با تاکید بر اینکه دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی به نوجوانان و جوانان یکی از برنامه‌های در اولویت این اداره کل است، تصریح کرد: همواره نیز سعی می‌شود از رویکردهای جایگزین و ایجابی در این زمینه استفاده شود.

وی افزود: آموزش مهارت‌های زندگی و خود مدیریتی و تاب‌آوری به نوجوانان و جوانان به خصوص در محلات آسیب دیده، عامل مهمی در زمینه ارتقا سلامت روانی جامعه است و در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، اهمیت بسزایی دارد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: در همین راستا با مشارکت UNODC برنامه Line UP- Live up در دستور کار مشترک قرار گرفته که در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، UNODC و روابط بین الملل ستاد برگزار شد، پیرامون گام‌های اجرایی این برنامه به صورت عملیاتی گفتگو شد.

اسماعیلی با بیان اینکه بر اساس این برنامه، مقادیر قابل توجهی اقلام ورزشی خریداری و به مناطق آسیب پذیر بر اساس دستورالعمل اجرایی مشخص اهدا شده، افزود: همچنین در فاز اول طرح، تعداد ۲۵ مربی منتخب ورزشی، تحت آموزش مربیان متخصص، با مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق ورزش، آشنا خواهند شد.

وی تاکید کرد: برای بومی سازی طرح نیز مقرر شده جلسات تطبیق و انطباق با حضور نمایندگان دستگاه‌های یاد شده در ستاد برگزار شود تا متن مناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی تهیه و در دوره آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 536679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.