ایمن‌ترین شهرهای جهان برای سفر تنهایی زنان

زنان در مقایسه با مردان به هنگام سفر در کشورهای خارجی و شهرهای اطراف خود با محدودیت‌های بیشتری مواجه می‌شوند، چرا که هر منطقه‌ای از جهان امنیت سفر انفرادی آن‌ها را تامین نمی‌کند؛ شهرهایی نیز وجود دارد که زنان با اطمینان خاطر می‌توانند نهایت لذت را از گذراندن روزهای تعطیل خود در آن‌جا تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زنان، خواه به طور انفرادی یا گروهی اما بدون حضور مردان در کنار خود، اغلب در انتخاب مقصد سفر خود به سایر نقاط دنیا دچار وسواس زیادی می‌شوند؛ چرا که امنیت مقصد مهم‌ترین مؤلفه در لذت بردن از سفر این قشر آسیب‌پذیر به شمار می‌رود. بدون شک، سفر به توریست‌پذیرترین شهرهای دنیا برای زنان، زمانی که ترس از مورد آزار و اذیت قرار گرفتن توسط سایرین در آن‌ها شکل می‌گیرد، خیلی هم رضایت‌بخش نخواهد بود. چنانچه زنان بخواهند به صورت انفرادی و حتی با حضور افرادی از جنس خود سفر کنند، این وضعیت بحرانی‌تر می‌شود و انتخاب مقصد سفر مستلزم شناخت بیشتری است تا تهدیدی برای مسافر به بار نیاورد. شهرهای بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که از نظر ایمنی بسیار قابل قبول است و تمام اقشار جامعه به ویژه زنان می‌توانند بدون هیچ ترسی به طور انفرادی یا گروهی از آن‌ها بازدید کنند.

زوریخ، سوئیس

به طور کلی، سوئیس یکی از ایمن‌ترین کشورهای جهان برای سفر انفرادی به شمار می‌رود که البته کلان شهر زوریخ در آن نسبت به سایر شهرها از محبوبیت بیشتری در میان گردشگران برخوردار است. مساحت و جاذبه‌های شهر به اندازه‌ای است که مسافران را به اتراق چند روزه در خود جذب می‌کند ضمن اینکه کوچه‌های پیچ در پیچ و چشم‌اندازهای زیبای آن حس بودن در مناطق روستایی را میان گردشگران به وجود می‌آورد و همین ویژگی، لذت سفر را برای آن‌ها دو چندان می‌کند. سراسر شهر را سوئیت‌های اجاره‌ای فرا گرفته است که با بالکن‌های سبز خود، تماشای زیبایی‌های شهر از ارتفاع بلند را بسیار مسرت‌بخش می‌کند. ایمنی فضاهای عمومی از بارزترین خصیصه‌های زوریخ به شمار می‌رود که به همین واسطه، هر ساله سیل عظیمی از مسافران و به ویژه زنانی را که حامی سفر انفرادی هستند به سمت خود جذب می‌کند.

ایمن‌ترین شهرهای جهان برای سفر تنهایی زنان

ونکوور، کانادا

ونکوور، شهری ساحل و بندرگاهی مهم در کانادا از جوی بسیار صمیمانه برخوردار است به گونه‌ای که مسافران پس از تنها چند ساعت ورود به آن، حس سکونت درازمدت در این شهر را تجربه می‌کنند. ونکوور از نظر برخورداری از فضای دوستانه هم‌تراز با شهر ملبورن استرالیا است که البته وجود فضاهای عمومی نظیر پارک استنلی در این بندر کانادایی با تعداد بی‌شمار عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و دوندگان، حتی در بدترین شرایط آب و هوایی، لذت سفر به آن را لذت‌بخش‌تر از کلان شهر محبوب استرالیایی نیز کرده است.

ونکوور یکی از بهترین و ایمن‌ترین شهرهای جهان برای زنانی به شمار می‌رود که مایل هستند به تنهایی سفر کنند و به کشف واقعیات مربوط به دنیای اطراف خود بپردازند. پیاده‌روی و کوه‌نوردی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی به حساب می‌آید که بیش از همه، گردشگران زن شهر را به خود جذب می‌کند.

ایمن‌ترین شهرهای جهان برای سفر تنهایی زنان

بروخه، بلژیک

زیبایی اعجاب‌انگیز بروخه، مرکز و بزرگترین شهر فلاندر غربی بلژیک، هر ساله جهانگردان بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود فرا می‌خواند که در این میان، تعداد زنانی که به تنهایی سفر کرده‌اند بیشتر به چشم می‌خورد چرا که شهر از نظر ایمنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. مردم بروخه از مهمان‌نوازترین جوامع دنیا به شمار می‌روند که با صمیمت تمام به پذیرایی از مسافران شهر می‌پردازند و حس امنیت سفر را در میان آنان تقویت می‌کنند. کوچه‌های سنگفرش‌شده و کانال‌های آبی رویایی مرکز فلاندر غربی، بازارهای زیبای شهر را به یکدیگر پیوند می‌دهد ضمن اینکه، پیاده‌روی در کنار کلیساهای تاریخی و کوچه‌هایی که یکی پس از دیگری، مسافران را به سمت جاذبه‌های شهر هدایت می‌کند، لذت سفر را برای گردشگران به حد اعلی می‌رساند.

ایمن‌ترین شهرهای جهان برای سفر تنهایی زنان

استکهلم، سوئد

سبک طراحی خیابان‌های عمومی سراسر استکهلم، پایتخت و بزرگترین شهر سوئد از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر به حساب می‌آید که آن را در نگاه گردشگران از سایر نقاط جهان متمایز کرده است. با این حال، جو دوستانه شهر حس امنیت را برای مسافران دوچندان می‌کند به طوری که پایتخت سوئد هر ساله میزبان تعداد زنان بسیاری است که به تنهایی و به عنوان گردشگر در خیابان‌های سراسر شهر به تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن مشغول هستند. کشور سوئد به طور کلی از ایمن‌ترین نقاط دنیا برای تمام اقشار جامعه به شمار می‌رود که در میان شهرهای آن، استکهلم با زیبایی منحصر به فرد خود بیش از سایر نقاط کشور گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند.

ایمن‌ترین شهرهای جهان برای سفر تنهایی زنان

کیوتو، ژاپن

کیوتو، کلان شهری در ژاپن با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، فرهنگ، تاریخ و سنت ژاپنی را به صورت یکجا در خود قرار داده است. به طور کلی، شهرهای ژاپنی از ایمن‌ترین نقاط دنیا برای سفر زنان به شمار می‌رود که در میان آن‌ها، کیوتو و اوساکا در فاصله یک ساعتی از یکدیگر از محبوبیت بیشتری در میان گردشگران زن برخوردار است. سطح ارتکاب جرم در کیوتو بسیار پایین است ضمن اینکه شب‌های امن شهر، لذت گردشگری در شهر و تماشای چشم‌اندازهای زیبای آن را به طور وصف‌ناشدنی افزایش می‌دهد.

ایمن‌ترین شهرهای جهان برای سفر تنهایی زنان

کد خبر 536572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.