برای خرید اتوبوس‌های برقی در حال مذاکره هستیم/ رایزنی با دولتمردان برای رفع مسئله آب

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری به خودی خود هیچ قدرتی برای حل مسئله آب و زاینده‌رود ندارد، اما در کنار مردم به عنوان مطالبه‌گر در حال رایزنی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان بوده و امیدواریم این خواست عمومی مردم اصفهان هر چه سریع‌تر از مسیرهای ممکن تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه ۲۹ آبان‌ماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: با توجه به اینکه این روزها شهرداری درگیر تنظیم برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ است، از مردم درخواست می‌شود از نگاه خود به عنوان شهروندانی که حق زندگی در شهر دارند، از طریق سامانه ۱۳۷ انعکاس دهند که شهر ما دچار کمبود کدام یک فضاهای عمومی است.

وی افزود: برخی معتقدند اصفهان یک موزه بزرگ در شأن این کلانشهر ندارد و یا احتمال دارد ضرورت‌ها و فضاهای دیگری به ذهن مردم بخورد؛ مردم می‌توانند این موارد را پیشنهاد دهند تا شهرداری در بودجه سال آینده سعی کند حتی‌الامکان نیازهای کلانشهر اصفهان را رفع کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه دغدغه اصلی ما، مشکل آب و زاینده رود بوده است، تاکید کرد: شهرداری اصفهان به خودی خود هیچ قدرتی برای حل مسئله آب و زاینده رود ندارد، اما در کنار مردم به عنوان مطالبه‌گر، در حال رایزنی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان بوده و امیدواریم این خواست عمومی مردم اصفهان هر چه سریع‌تر از مسیرهای ممکن تحقق پیدا کند.

قاسم‌زاده ادامه داد: خدا را شاکریم که عزم ملی در حال شکل‌گیری است و دولت در سطح عالی به این موضوع ورود پیدا کرده بنابراین امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات و اتخاذ تصمیماتی باشیم که منجر به حل مسئله آب شود.

وی با بیان اینکه آنچه که به شهرداری باز می‌گردد، استفاده بهینه از منابع داخلی است، تصریح کرد: اگر شهروندان مشاهده کردند که در نقطه‌ای از شهر آب برای آبیاری فضاهای سبز یا درختان به صورت بهینه استفاده نمی‌شود، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ انعکاس دهند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: هر چند سعی شده است با بهینه‌سازی مصرف آب برای حفظ فضای سبز، حداقل میزان آب را که بیشتر آن از تصفیه پساب است، استفاده کنیم، اما باز هم مردم باید در مدیریت آب کمک کنند و هر کجای شهر اشکالی در سیستم آبیاری فضای سبز و درختان مشاهده کردند، مراتب را به ۱۳۷ اطلاع دهند تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های فعال شهر همچون مترو و رینگ چهارم در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک در حال اجرا است، گفت: برای تقویت اتوبوس‌ها به دنبال بهینه‌سازی هستیم و به اتوبوس‌های برقی فکر می‌کنیم و در این راستا وارد مرحله مذاکره برای تهیه ناوگان حمل‌ونقل برقی در اتوبوسرانی شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر صنایع باید مدیریت لازم را انجام دهند چرا که مطالعات اخیر نشان داده سهم عمده‌ای از میزان آلایندگی‌ها، ناشی از فعالیت صنایعی است که شهر اصفهان را احاطه کرده و تحت تأثیر قرار داده است.

شهردار اصفهان اظهار کرد: در هفته‌های گذشته شاهد همگرایی بین مردم، کارگزاران شهر و استان و حتی کارگزاران عالی رتبه نظام برای رفع معضلات اصفهان هستیم، این همگرایی هرگاه در کشور ما شکل گرفته راهگشا بوده است و خوشبختانه صدای مردم اصفهان به تهران و به گوش کارگزاران ارشد نظام رسیده hsj که می‌تواند در رفع مشکل مؤثر باشد.

وی با قدردانی از فعالیت رسانه‌ها در انعکاس اخبار و رویدادها، گفت: در روزهای اخیر رسانه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کردند و مردم احساس می‌کنند رسانه، صدای آن‌ها است؛ در واقع یکی از نهادهای مؤثر در ایجاد اعتماد بین مردم و کارگزاران برای رفع مشکل مشترک، رسانه‌ها و به ویژه رسانه‌های استان بوده است که در این فرصت از تلاش فعالان این رسانه‌ها قدردانی می‌کنم.

کد خبر 536517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.